A Lidl brit érdekeltsége úgy döntött, hogy a félzsíros és az organikus tejtermékeket a jövőben átlátszó, színtelen kupakkal hozzák forgalomba, nyugdíjba küldve az eddigi zöld színű kupakokat - írja az European Supermarket Magazine. Ezt megelőzően szeptemberben négyhetes tesztet végeztek a vásárlók körében az tejbeszállítójukkal, a Müllerrel együttműködve.

A kiskereskedő fokozatosan fogja bevezetni az újdonságot október 31-étől kezdődően. A tervek szerint három hét alatt, november 21-ére végeznek is a kupakváltással. A vállalat segíteni akarja fogyasztóit abban, hogy környezettudatosabban viselkedhessenek - mondta Scott Davey, a brit Lidl illetékes vezetője. 

A teszt alatt mindent elsöprő támogatást tapasztaltak a vevők körében, ezért nem volt kérdéses, hogy meglépik a kupakváltást. A menedzser szerint a változás hozzájárul ahhoz, hogy a diszkontáruházlánc teljesítse környezetvédelmi vállalásait.

Meglepően sokat jelent

Az átlátszó kupakok bevezetésével a Müller beszállítóinál évente 60 tonna nagy sűrűségű visszaforgatott polietilén csomagolóanyag keletkezik, amely alkalmas élelmiszerek csomagolására is. A színezett műanyagot nehezebb alkalmassá tenni arra, hogy az újrahasznosítás után élelmiszer-csomagolásként használják fel.

A visszaforgatott műanyagból tejespalackokat állítanak elő, amit körforgásos újrahasznosítási rendszernek tartanak. A képhez tartozik, hogy az Aldi brit vállalata hasonló kísérleti projektet folytatott le augusztusban ugyanezzel a céllal.

Környezetbarátság másképp

A kupakcsere mellett más megoldásokkal is igyekeznek a boltláncok zöldebbé válni. Az Egyesült Királyságban már tavasszal beharangozták a "vödrös árusítás", azaz újratölthető termékek forgalmazásának elindítását. 

Az ottani piacon a Lidl az elsők között kezdte el az újratöltő gépek és újratölthető zacskók telepítését.