A héten megmutatta legújabb bizonyítványát a Tesco. A brit boltlánc az augusztus 27-én véget ért féléves időszakban 28,18 milliárd font (13 670 milliárd forint) árbevételt ért el, 3,1 százalékkal több az egy évvel korábbinál. 

A cég egyúttal bejelentette, hogy a drágulás miatt az év végéig 1000 termék árát befagyasztja a brit üzleteiben. Jason Terry, a nagy-britanniai hálózat vezetője azt mondta: tisztában vannak azzal, hogy a téli hónapokban egyre nehezebb helyzetben vannak a brit vásárlók, ezért remélik, hogy az árbefagyasztás akkor segíti rajtuk, amikor a legnagyobb szükségük van rá. A lépés nem egyedi, a világ legnagyobb boltláncai közé tartozó francia Carrefour franciaországi boltjaiban november végéig rögzítette 100 száz hétköznapi szükségleti cikk árát a szardíniakonzervtől kezdve a rizsen át a mosogatószerig.

A brit Tescónak szüksége is van arra, hogy el- vagy visszcsábítsa a vásárlókat, mert az Aldi és a Lidl egyre jobban szerepel. Giles Hurley, az brit Aldi vezetője konkrétan azt mondta, hogy vásárlók úgy áramlanak az Aldi egyesült királyságbeli áruházaiba, mintha nyájakban érkeznének. Az elmúlt hónapokban 1,5 millióval nőtt a vásárlóik száma, amit nyilván az magyaráz, hogy a háztartások egyre nagyobb anyagi nehézségeik miatt a korábbinál is jobban keresik a jó árajánlatokat.