Szakértői hangok a témában mást mondanak: ezek szerint a Ryanair növekedése elkerülhetetlenül lassulni fog, szemben a vezérigazgató véleményével, aki szerint továbbra is fel fogják törölni a padlót a többi légitársasággal.

Michael O'Leary annak ellenére, hogy a piac egyre telítettebb és a környezetvédelmi előírásoknak is egyre nehezebb megfelelni, azt vallja, hogy Nyugat-Európában tudnának még terjeszkedni és keresletnövekedést generálni Közép- és Kelet-Európában – írja az Index.

A Ryanair célja, hogy 2034-re évente 300 millió utas válassza őket, amivel több embert vonzanának, mint amekkora szintet bármely másik légitársaság elért.

Tévesnek tartja, hogy Európában elfogyott volna a növekedési lehetőség, és hogy a kontinens lehetőségei teljesen ki lennének aknázva.

Már most elkezdené tervezni a pünkösdi utazását? Segítünk!

Bár még csak most kezdtünk el újra dolgozni a hosszú hétvége után, már készülhetünk is a következőre: május végén ismét lesz egy háromnapos szusszanásnyi időnk. Ha azzal a gondolattal kacérkodik, hogy külföldön töltené a pünkösdöt, mutatjuk, milyen lehetőségei vannak repülőre vagy vonatra pattanva. Bővebben>>>

300 repülőgéppel bővült az állomány

Május elején 300 rövidtávú repülőgépből vásároltak be a Boeinggel kötött 40 milliárd dolláros üzlet keretében. Néhány befektető és elemző azonban megkérdőjelezi, hogy van-e még elég utas Európában, különösen akkor, amikor a döntéshozók folyamatosan emelik a repülésre kivetett szén-dioxid-adót.

A vezérigazgató szerint a légitársaság növekedési üteme valóban lassul évi 4-5 százalékra, de ez is elég céljai eléréséhez. Bízik abban, hogy piaci részesedéshez juthat a nyugat-európai riválisoktól, és ösztönzik a keresletet az új közép- és kelet-európai piacokon.

Mindaddig, amíg nem csinálunk valami ostobaságot – ami ebben az iparágban mindennapos kihívás –, továbbra is fel fogjuk törölni a padlót minden más európai légitársasággal.

– fogalmazott Michael O'Leary.

Több mint negyedmilliárd forintos bírságot kapott a Ryanair

Megbírságolták a fapados légitársaságot, amiért nem tartotta be a fogyasztóvédelmi szabályokat. Az utasok megtévesztése miatt kiszabtak 300 millió forint összegű bírságot. Bővebben>>>

A legolcsóbb nyer

A Financial Times szerint a pandémia győztese a Ryanair az európai légitársaságok közül, hiszen idén 13 százalékkal több utast fog szállítani, mint a járvány előtti évben.

A Bernstein elemzője viszont úgy hiszi, hogy az iparág stabilizálódásával a Ryanair növekedése elkerülhetetlenül lassulni fog.

A két számjegyű, sőt magas egyszámjegyű növekedési ráták fenntarthatóak voltak, amíg kisebb volt, de csaknem 600 repülőgéppel rendelkező légitársaságként nem fogja tudni fenntartani ezeket az arányokat a hozamok elrontása nélkül

– mondta Alex Irving.

O'Learyt az elemzői kétségek sem ingathatják meg hitében: szerinte három szóban összefoglalható a sikeres üzleti modell: „a legalacsonyabb ár nyer”. 

300 ezer tonnára növeli éves légi áruforgalmi kapacitását a Budapest Airport

A Budapest Airport 300 ezer tonnára növeli éves légi áruforgalmi kapacitását. Tavaly sikerült rekordot dönteni áruszállításban, bő három év alatt közel 50 százalékkal nőtt a kapacitás. Bővebben>>>