A brit Verseny- és Piacfelügyelet (CMA) vizsgálatot indított az Amazon ellen mivel azt állítják, hogy egyes gyakorlatai sértik a versenyjogot, és rosszabb üzleteket eredményeznek a vásárlók számára.

Az e-kereskedelmi céget azzal vádolják, hogy torzítja a versenyt azáltal, hogy saját kiskereskedelmi üzletágát és a szolgáltatásait igénybe vevő eladókat előnyhöz juttatja a harmadik fél eladókkal szemben az Amazon UK piacterén.

Több dolgot is vizsgálnak az Amazonnál

A CMA azt fogja vizsgálni, hogy a vállalat hogyan használja fel a harmadik fél eladóinak adatait, és hogyan határozza meg a Prime címke alatt értékesítő szoftverek kritériumait - jelentette Charged Retail a Sky News alapján.

A vizsgálat arra is összpontosít, hogy az Amazon hogyan választja ki a preferált választást a "Vásárlás" dobozban, amely a vásárlóknak egy kattintással lehetőséget biztosít arra, hogy egy adott eladótól azonnal megvásárolják a terméket vagy a kosárba tegyék.

"Ez fontos terület, ezért helyes, hogy alaposan kivizsgáljuk, hogy az Amazon harmadik fél adatait felhasználva tisztességtelenül fellendíti-e saját kiskereskedelmi üzletágát, és előnyben részesíti-e azokat az eladókat, akik az ő logisztikai és szállítási szolgáltatásait veszik igénybe – ha bebizonyosodik, mindkettő gyengítheti a versenyt" - mondta Sarah Cardell, a CMA általános jogtanácsosa.

Fontos, hogy versenyképes piacon működjenek

Több ezer brit vállalkozás használja az Amazont termékei értékesítésére, és fontos, hogy versenyképes piacon működhessenek.

"A verseny bármilyen csökkenése veszteséget jelent a fogyasztók számára, és azt eredményezheti, hogy többet kell fizetniük a termékekért, rosszabb minőségű termékeket kínálnak nekik, vagy kevesebb választási lehetőségük lesz."