Még 2019-ben adtak ki a Tesla azt a szoftverfrissítést az autóihoz, amellyel az volt hivatalosan a célja, hogy megvédje az akkumulátort és javítsa annak élettartamát. Viszont ennek telepítése után a tulajdonosok kellemetlen problémákkal szembesülhettek: az első a hatótávolság csökkenése volt, a második pedig a 85 kWh-s akkumulátorral rendelkező Model S és Model X járművek esetében a Supercharger-állomásokon a töltési idő növekedése - írja az Electrek, amely szerint csak a 2016-ig gyártott Tesla-modelleket érintette a javítás.

A hatótávolság jelentős mértékben csökkent, jellemzően 12 és 30 mérföld (19,3-48,3 kilométer) közötti csökkenést tapasztaltak a tulajdonosok a frissítést követő néhány héten belül. A "sokkal lassabb" töltés hozzáadása a keverékhez csak növelte a gyártó elleni frusztrációt, ami miatt számos pert indítottak a céggel szemben. Norvégiában 30 tulajdonos fogott össze, hogy beperelje a Teslát, és most nyertek is, a bíró minden egyes tulajdonosnak 16 000 dollár (4,54 millió forint) kártérítést ítélt meg.

A Tesla úgy döntött, hogy nem reagál a közös perre, amit most már bánhat, mert így Norvégiában több mint 10 000 érintett lehet, aki úgy dönthet, hogy megpróbálják igényelni a 16 000 dolláros kártérítést, ami azt eredményezheti, hogy milliókat kell kifizetnie a vállalatnak. Ráadásul várhatóan más országokban, köztük a cég legnagyobb piacán, az Egyesült Államokban is hasonló perek indultak. A Teslának jelenleg néhány hete van arra, hogy fellebbezzen az ügyben, és valószínűnek tűnik, hogy ezt meg is teszi a lehetséges következményeket figyelembe véve.

Közben a társaság amiatt is aggódhat, hogy a részvényárfolyama olyan magasan van, hogy egyre több befektető mondja azt, hogy irreális a cég papírjainak árazása.