A Downdetector, egy olyan weboldal, amely különböző források, köztük felhasználói jelentések segítségével követi nyomon az üzemzavarokat, a fennakadás csúcspontján több mint 10 000 érintett felhasználót mutatott ki az Egyesült Államokból, körülbelül 2500-at Japánból és ugyanennyit az Egyesült Királyságból - írja a Reuters.

A legtöbb jelentés olyan felhasználóktól érkezett, akik azt állították, hogy technikai problémákkal szembesültek a közösségi hálózat webböngészőn keresztüli elérésében. A Twitter kiesésekről szóló jelentések a weboldal szerint szerda estére meredeken csökkentek, és néhány felhasználó később úgy nyilatkozott, hogy a szolgáltatás visszatért a normális kerékvágásba.

A Twitter állapotjelző oldala azt mutatta, hogy minden rendszer működőképes. Elon Musk később annyit tweetelt, hogy "jelentős back-end szerverarchitektúra-változtatásokat" vezettek be, és hogy "a  Twittert gyorsabbnak kell érezni", de a posztja nem tett utalást a felhasználók által bejelentett leállásokra.

A kiesés alatt egyes felhasználók azt mondták, hogy nem tudtak bejelentkezni a Twitter-fiókjukba asztali számítógépeken vagy laptopokon keresztül. Más felhasználók szerint a probléma a mobilalkalmazást és a funkciókat, köztük az értesítéseket is érintette. Mások a Twitteren osztottak meg frissítéseket és mémeket a szolgáltatás zavarával kapcsolatban, a #TwitterDown hashtag pedig trendi volt a közösségi oldalon.

Musknál működött az alkalmazás

Néhányan asztali számítógépekről próbáltak bejelentkezni a Twitterre, és hibaüzenetet kaptak: "Valami elromlott, de ne bosszankodj - nem a te hibád. Próbáljuk meg újra." Musk erre azt írta, hogy ő még mindig képes volt használni a szolgáltatást. "Nekem működik" - posztolta a techmilliárdos egy felhasználónak válaszolva.

Az üzemzavar két hónappal azután következett be, hogy Musk befejezte a Twitter 44 milliárd dolláros felvásárlását, amelyet káosz és viták kísértek. Egyes becslések szerint novemberben több száz Twitter-alkalmazott mondott fel a közösségi médiavállalatnál, köztük olyan mérnökök, akik a hibák kijavításáért és a szolgáltatáskiesések megelőzéséért feleltek.

A Twitter több ezer felhasználóját globális leállások sújtották februárban és júliusban, Musk felvásárlását megelőzően. Más nagy technológiai cégeket is érintettek idén leállások. Júliusban a legnagyobb kanadai távközlési szolgáltató, a Rogers Telecommunications közel 19 órás szolgáltatáskiesése milliók számára zárta le a banki, közlekedési és kormányzati hozzáférést.