A cseheknek már van kilábalási stratégiájuk

Csehországban már kitalálták, hogyan akarják talpra állítani az ország idegenforgalmát a koronavírus-járvány után. Még nem döntötték el, hogy a sör és a kastélyok országa helyett, ami lejárt lemez, milyen szlogennel nyomuljanak.
Szepesi Anita, 2020. december 8. kedd, 09:22
Fotó: AFP

Csehországban az idegenforgalom bevételei tavaly elérték a 300 milliárd koronát (4200 milliárd forint), ami a GDP három százaléka. Idén 53 százalékos zuhanással számolnak átlagosan, amelyen belül a prágai turizmus az ötödére zsugorodhat a tavalyi forgalomnak. Ez közvetlenül és közvetve 200 ezer munkahelyet veszélyeztet - írta a Radio Praha.

Az idegenforgalmi szakemberek úgy látják, hogy az ország hagyományos idegenforgalmi szlogenje, amely szerint Csehország a sör és a kastélyok hazája, elvesztette vonzerejét. Ezért olyan lehetőségeken gondolkodnak, mint például, hogy "Csehország - a történetek országa", vagy "Cseh Köztársaság - a jövő országa", vagy egyszerűen csak "Látogasson el a Cseh Köztársaságba". Azon is vitatkoznak, hogy az ország rövidebb nevét, a Csehországot használják-e.

A kilábalási terv első pontja, hogy mindenekelőtt Prágát kell visszahelyezni a külföldiek térképére. A cseh főváros vendéglői és szállodái nagyon igénylik a törődést a rettenetes idei év után. Emellett Prága a kapuja a vidékre igyekvő turistáknak is.

A stratégia másik fontos eleme, hogy először a szomszédos országokat célozzák meg, ahonnan autóval is elérhető Csehország. Végül egységes elektronikus regisztrációs rendszert vezetnek be, hogy pontosabb statisztikát állíthassanak össze az utazókról.

HOZZÁSZÓLÁSOK