A Conference Board nonprofit gazdasági kutatóintézet kedden azt közölte, hogy a szeptemberi 101,3 pontról októberben 100,9 pontra gyengült a fogyasztói bizalmi index. Elemzők javuló mutatóra, 102 pontra számítottak októberre.

A felmérés szerint az amerikai fogyasztók a jelenlegi helyzet kapcsán derűlátóbbak, mint egy hónappal korábban, a kilátások kapcsán viszont borúlátóbbak.

A jelenlegi helyzet megítélésének almutatója a szeptemberi 98,9 pontról 104,6 pontra javult, a következő fél évre vonatkozó várakozásokat tükröző alindex ugyanakkor 102,9 pontról 98,4 pontra esett októberre.

A Conference Board fogyasztói bizalmi index áprilisban 85,7 ponton érte el idei mélypontját, de ez az érték így is jócskán meghaladta a minden idők mélypontját jelentő, 2009 elején mért 25,3 pontot. A járvány kirobbanása előtt, februárban 132,6 ponton állt a mutató.

A Conference Board minden hónap utolsó keddjén közölt indexe - a Michigan egyetem hangulatindexével együtt - a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék a fogyasztás alakulását. A személyes fogyasztás az amerikai hazai össztermék (GDP) mintegy 70 százalékát adja.