Az Apple minden bizonnyal úgy gondolta, hogy bővítheti telefonjai vásárlói körét, ha új iPhone-ját párban, egy drágább és egy olcsóbb változatban dobja piacra, ám az értékesítés első hónapjának tapasztalatai alapján úgy tűnik, nem jött be a számítása. Az iPhone 5C nem fogy úgy, ahogy tervezték - ismerte el a Wall Street Journalnak (WSJ) Gervais Pellissier, a francia Orange SA mobilszolgáltató pénzügyi igazgatója. A drágább, de többet kínáló iPhone 5S-nél mindössze 100 dollárral olcsóbb telefon így is túl sokba kerül, miközben ár/érték arányban nagyjából ugyanazt nyújtja, mint a még mindig kapható iPhone 4S.

Pellissier szerint az iPhone 5C-ből "sokkal kevesebb" kel el, mint az 5S modellből. Ugyanerről számoltak be az amerikai Best Buy áruházlánc keleti parti hipermarketjeiben dolgozó alkalmazottak. Az 5C-ből bőséges készletekkel várják a vevőket, míg a drágább telefonból jóval kevesebb van raktáron. Egyikük becslése szerint a drágább iPhone három az egyhez arányban fogy jobban, mint az olcsóbb. Az Apple amerikai és kínai internetes boltjai 24 órán belül szállítják az 5C-t, míg az 5S-re három hetet kell várnia a vevőnek.

Mínusz 50 százalék

A WSJ az ügyhöz közel álló forrásból úgy tudja, hogy az Apple ötödével csökkentette tajvani Pegatronnak feladott telefonrendeléseit és harmadával a Foxconntól vásárolt készülékek számát. Az előbbi készíti az iPhone 5C-k kétharmadát, az utóbbi a készülékek harmadát. Az egyik informátor arról számolt be, hogy a beszállítóktól fele annyi alkatrészt vásárolnak, mint amiről korábban szó volt.

Az 5C bolti ára az USA-ban 550 dollár, kétéves hűségnyilatkozattal már 100-ért elvihető. A Wal-Mart az utóbbit 80-ra szállította le. Kínában a boltban 735 dollárnak megfelelő jüant kell fizetni a telefonért (az 5S ára 866 dollárnak felel meg). A China Telecom nemrégiben jelentősen leszállította az olcsóbb készülék árát.

Az Apple részvényesei régóta noszogatják a céget, hogy válaszoljon olcsóbb mobilokkal az erősödő árversenyre. Egyes elemzők úgy vélték, hogy a cég akár 350 dolláros telefonnal is előállhat. Kínában és más feltörekvő piacokon, amelyeken óriási tempóban nő az okos mobilok értékesítése, még ez is drága lenne. Az Apple legnagyobb versenytársa, a koreai Samsung 100 dollár alatti okos mobilt is kínál a világ legnépesebb országában.