Erősödött a fogyasztói bizalom az USA-ban

Jelentősen javult és az utóbbi több mint 17 év legerősebb szintjére emelkedett februárban a Conference Board fogyasztói bizalmi indexe az Egyesült Államokban - írja az MTI.
Szász Péter, 2018. február 27. kedd, 20:38
Fotó: Napi.hu

A Conference Board nonprofit gazdasági kutató intézet kedden kiadott jelentése szerint februárban 130,8 pontra nőtt a fogyasztói bizalmi index a januári 124,3 pontról. Utoljára 2000 novemberében mértek ennél magasabb értéket, akkor 132,6 ponton állt az index értéke.

Elemzők enyhe javulásra számítottak, 126,2 pontot vártak februárról.

A jelenlegi helyzet megítélésének mutatója 162,4 pontra ugrott az előző havi 154,7 pontról, a várakozások mutatója pedig 109,7 pontra emelkedett a januári 104,0 pontról.

A közelmúltbeli tőzsdei ingadozások dacára a fogyasztók derűlátóbbak az üzleti és a munkaerőpiaci helyzet rövidtávú kilátásait, csakúgy mint önnön pénzügyi helyzetüket illetően. Összességében a fogyasztók meglehetősen bíznak abban, hogy a gazdaság erős ütemben bővül a következő hónapokban.

A Conference Board gazdaságkutató intézet minden hónap utolsó keddjén közölt indexe - a Michigan egyetem hangulatindexével együtt - a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék a fogyasztás alakulását. A személyi fogyasztás az amerikai GDP mintegy70 százalékát adja. (Az euróövezetben romlott a hangulat.)

Az amerikai gazdaság 2,6 százalékkal nőtt a tavalyi negyedévben, a munkanélküliségi ráta pedig 17 éves mélypontra, 4,1 százalékra süllyedt. A tavalyi egész évet tekintve az amerikai gazdaság 2,3 százalékkal növekedett az előző évi 1,5 százalék után.

A kép forrása: Napi.hu/Szakonyi Péter

HOZZÁSZÓLÁSOK