Erősödött a fogyasztói bizalom az USA-ban

Erősödött a fogyasztói bizalom az Egyesült Államokban, a Conference Board indexe javult, két hónap után ismét közel 18 éves csúcsra emelkedett áprilisban - adta hírül az MTI.
Szabó Zsuzsanna, 2018. április 24. kedd, 18:33
Fotó: Pixabay

A Conference Board nonprofit gazdasági kutatóintézet kedden közölte, hogy áprilisban 128,7 pontra emelkedett a fogyasztói bizalmi index a márciusi 127 pontról. Februárban a mutató 130 ponton, 2000 novembere óta legmagasabb szinten állt.

Elemzők a mutató enyhe romlására számítottak, 126 pontra.

A jelenlegi helyzet megítélésének mutatója 158,1 pontról 159,6 pontra javult, a várakozások mutatója pedig 106,2 pontról 108 pontra emelkedett.

Lynn Franco, a Conference Board igazgatója rámutatott: a fogyasztók derűlátóbbak az üzleti és a munkaerőpiaci helyzet jelenlegi, valamint rövidtávú kilátásait, csakúgy mint saját pénzügyi helyzetüket illetően. Hozzátette: erős az a várakozás, hogy az amerikai gazdaság tovább bővül a következő hónapokban.

A gazdaságkutató intézet minden hónap utolsó keddjén közölt indexe - a Michigan egyetem hangulatindexével együtt - a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék a fogyasztás alakulását. A személyi fogyasztás az amerikai GDP mintegy 70 százalékát adja.

Képünk forrása: Pixabay

HOZZÁSZÓLÁSOK