Felrobbant a holland autópiac, de csak egy gyártónak van dinamitja

Egészen hihetetlen számokat produkálnak Hollandiában az elektromosautó-eladások, az azonban még elképesztőbb, hogy a piacot már-már kizárólag a Tesla Model 3 értékesítése hevíti.
Szabó M. István, 2019. október 9. szerda, 14:57
Fotó: Tesla

Az elektromos hajtásláncú autók eladási mutatóit szisztematikusan rögzítő és analizáló Celantechnica általában az Egyesült Államokra figyel, de most olyan meglepő adatokat láttak Hollandiában, hogy ezt is górcső alá vették.

Az eladási adatok szerint a holland plug-in elektromos járművek (PEV) piaca szeptemberben 281 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest. Ez a majd háromszorosra bővülés darabra vetítve összesen 8067 e-autó regisztrációját fedi, és még érdekesebb, hogy milyen villanyautókra (és hibridekre) gerjedtek a nederlandi autóvásárlók.

Ahogyan az ábrán az jól látszik: a Tesla Model 3 toronymagasan vezette az eladási listát. Az amerikai gyártó előnye őrületes: a listán az M3-at követő összes autó eladási adatait egybevéve sincs a közelében sem annak, amit Elon Musk legújabb modellje produkált - pedig a Tesla két másik modelljét is a húszas listára tették!

cleantechnica.com

A teljes eddigi 2019-es eladási adatot összesítve nem ekkora a Model 3 fölénye, de a statisztikai adatok szerint azzal, hogy 13587 darab gazdára talált, a Tesla 40 százalékát tudhatja idén magáénak (plusz 1-1 százalékot még az S és a z X modell is behúzott). Ami meglepő még, hogy az első 10 legkedveltebb modell között csak 4 európai autógyártó modellje került be (a VW e-Golf (2212) 7 százalékot, a BMW i3 (1639) 5 százalékot, a Renapult Zoe (1058) 3 százalékot, az Audi e-Tron (707) 2 százalékot ért el), míg a mifelénk alig ismert Hundai Kona EV (3624 darab, ami 11 százalékot jelent) és a Kia Niro EV (2504 darab, ami 7 százalékot) viszont szárnyalt a holland piacon.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

reszeloaladar, 2019.10.10 19:30

2017-es vásárlóerő paritáson (PPP) mért átlagos éves jövedelem Hollandiában 52.800,- Magyarországon 25.500,- EUR volt. Ez kb anniyt jelent, hogy egy Tesla Model 3-ért kb pont fele annyit kell ott dolgozni mint nálunk. Ott szűk 1 évnyi jövedelmből már meg lehet venni, nálunk ehhez bő két év kell (elméletben). Persze aki jóval az átleg felett keres, annak hamarabb is megvan.
Amúgy a márka van annyira szexi, hogy sokan választánák maguknak, a kölönbség, hogy a Hollandok meg is engedhetik maguknak. A töltőhálózatról meg a szervízekről mmost ne essen szó. Ők rajta vannak a térképen, mi meg küzdünk érte.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

antitroll, 2019.10.10 07:36

Kis ország, elég a kis hatótávolság. És támogatják is az elektromos autókat.
Egyébként az átlag autotulajdonos Magyarországon sem megy napi 100 km-nél többet legfeljebb havonta egyszer.
Ha meg külföldre szeretne menni, messzebbre, akkor előveszi a cirkálót, vagy bérel egyet. Még így is jobban jár.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Mekelekke, 2019.10.09 22:38

Nem sírni kell, hanem nemszar autót gyártani nemdrágán.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html