A repülési adatokat rögzítő fekete doboz (Flight Data Recorder) vizsgálata és a pilótafülkében rögzített hangok (Cockpit Voice Recorder) azt jelzik, hogy műszaki téren és a pilóták közötti beszélgetésben is "minden rendben volt" a repülés 24. percéig, amikor is mind a két fekete doboz hirtelen abbahagyta a működését. Ez pedig annak a jele, hogy nagyon hirtelen történt, robbanásszerű volt a kabinnyomás csökkenése - közölte egy meg nem nevezett forrás az AFP hírügynökséggel.

A forrás szerint nagyon valószínűtlennek tűnik, hogy technikai meghibásodás vagy tűz okozott robbanást, mert a jelzőberendezések szinte biztosan jeleztek volna valamit, mielőtt leálltak, és a pilóták is utaltak volna rá.

Ilyen okokból "elvileg lehetséges egy véletlenül és hirtelen bekövetkezett robbanás, de a valóságban nagyon kicsi a valószínűsége" - vélte a forrás, aki szerint egy repülőgép olyan hirtelen nem áll le repülési magasságban, mint ahogy azt az adatok mutatják, kivéve, ha hirtelen robbanás történik.

A témával foglalkozó internetes oldalak szerint a kabinnyomás robbanásszerű csökkenése kevesebb mint fél másodperc alatt következik be, azonnali károsodásokat okozva a tüdőben és a repülőgép szinte azonnali szétesését eredményezve. Ezzel magyarázható, hogy a roncsok és a holttestek nagyon kiterjedt térségben szóródtak szét a Sínai-félszigeten. Egy légügyi szakértő szerint a kábelek, amelyek a repülés adatait rögzítő jelzőszerkezeteket kötötték össze a berendezés különböző részeivel, azonnal leszakadtak, a fekete dobozok ezért "némultak el" azonnal a robbanás után.

A France2 közszolgálati televízió értesülése szerint a fekete dobozok vizsgálatának eredményét szombaton tervezik hivatalosan bejelenteni az egyiptomi hatóságok.

Az amerikaiak szigorítanak

Megszigorítják a Közel-Keletről az Egyesült Államokba tartó utasszállító járatok ellenőrzését az orosz repülőgép minapi egyiptomi tragédiáját követően - közölte pénteken Washingtonban Jeh Johnson amerikai belbiztonsági miniszter.

A "bizonyos repülőtereket érintő", "átmeneti" és "elővigyázatosságból bevezetett", "látható és nem látható" intézkedések egyebek között kiterjednek a fedélzetre felvitt csomagok szigorúbb átvizsgálására.

Amerikai belbiztonsági tisztségviselők nem bocsátkoztak részletekbe sem az érintett repülőterekkel, sem pedig a konkrét intézkedésekkel kapcsolatban, amelyeket az Egyesült Államok közlekedésbiztonsági hatóságának (TSA) vezetője dolgozott ki.

Barack Obama amerikai elnök és más amerikai tisztségviselők nem zárták ki annak lehetőségét, hogy pokolgép lehetett a szerencsétlenül járt orosz utasszállító fedélzetén.

Az Egyesült Államokba egyébként nem repülnek közvetlen járatok Sarm-es-Sejkből.