Mikor kap versenytársakat a MÁV?

Az EU közlekedési miniszterei jóváhagyták csütörtökön a belföldi vasúti személyszállítás fokozatos liberalizálását, de annak üteme lassabb lesz az Európai Bizottság eredeti javaslatában szereplőnél.
MTI, 2015. október 8. csütörtök, 19:35
Fotó: Napi.hu

A döntéssel a vasúti szállítás utolsó szegmensét nyitják meg a piaci verseny előtt, mivel a teherszállítást és a távolsági nemzetközi személyszállítást már korábban liberalizálták.

A miniszterek luxembourgi tanácskozásán jóváhagyott döntés értelmében a hosszú távú belföldi vonalakon 2020-tól, a regionális vonalakon pedig 2026-tól nyitják meg a piacot. Az egyhangúlag elfogadott határozat az Európai Parlament elé kerül és még módosulhat a 2016-ra tervezett végleges jóváhagyás előtt.

Az Európai Bizottság 2013-ban előterjesztett javaslatában még azt indítványozta, hogy 2019-ben nyissák meg a belföldi vasúti személyszállítási piacot. Ehhez képest a miniszterek egy feltételekkel körülbástyázott, fokozatos nyitást eredményező tervet fogadtak el. A kitűzött időpontok csak a mindenki számára kötelező liberalizálás kezdetét jelentik, a teljes nyitás még hosszú évekig elhúzódhat.

Az unióban eddig csak két tagállam, Nagy-Britannia és Svédország nyitotta meg teljes egészében a vasúti közlekedés piacát, a többi 26 tagállamban különböző mértékben tették meg ugyanezt.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

matrica, 2015.10.09 06:42

@matolcsy:
Latszik, hogy sose utaztal meg hugyos mav kocsiban, nyugati arakon.

A vonattal utazok lesznek a liberalizacio nyertesei. Meg a magyar gazdasag, ha egyel kevesebb penznyelo lesz az orszagban.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html