Sok népszerű márka tűnhet el a bevásárlóközpontokból

Az első eredmények azt mutatják, hogy a vírus utáni újranyitás az outlet centereknek, regionális bevásárlóparkoknak és kisebb bevásárlóközpontoknak kedvezett, azonban a klasszikus high street üzletek most megérzik a turisták és az irodai dolgozók vásárlóerejének hiányát.
Rácz Gergő, 2020. június 24. szerda, 17:48
Fotó: Getty Images

A járványügyi intézkedések enyhülésével és az üzletek lépcsőzetes kinyitásával egyre többen mennek vásárolni, hétről hétre növekszik a bevásárlóközpontok látogatottsága és forgalma - áll a CBRE Magyarország ingatlan tanácsadó cég legfrissebb kimutatásában.

A 2019-es év ugyanezen időszakához képest 50-90 százalékos már a látogatottság a bevásárlóközpontokban. A kisebb, városon kívüli shopping centerekbe és bevásárlóparkokba látogatnak el inkább a magyarok, a nagy meglepetést azonban az outlet centerek hozták, ezek ugyanis a tavalyi évhez képest már 15 százalékos fejlődést mutatnak.

A vásárlóközönség sokkal tudatosabbá vált a bizonytalanság időszakában, sokkal kevesebb az impulzusvásárlás, a szektorok közül az elektronikai cikkeket és a speciális szaküzletek termékeit vásároljuk a legkevésbé.

A turizmus és az irodai dolgozók hiánya miatt - sokan még mindig otthonról végzik a munkájukat - a klasszikus high street üzletek szinte üresek, a tavalyi évhez képest 20 százalékos forgalmat tudnak lebonyolítani.

A forgalomcsökkenés néhány üzlet végleges bezáráshoz, márkák kivonulásához vezetett, és biztos, hogy az elkövetkezendő 1-2 évben a lista csak bővülni fog. A Camaïeu ruházati márka csődöt jelentett, globálisan 800 üzletétől és 3 ezer alkalmazottjától válik meg, de a Musette cipőbolt és az osztrák fehérneműmárka, a Palmers sem nyit már ki a válság után.

HOZZÁSZÓLÁSOK