Eladták a magyar Pepsit - ki nem találná, ki a vevő

A Karlovarské minerální vody és Balogh Levente lesz a PepsiCo üdítők és élelmiszertermékek kizárólagos forgalmazója, illetve a franchise jogok birtokosa, és megvásárolják a PepsiCo magyarországi érdekeltségeit - adta hírül a cég.
Domokos László, 2018. január 22. hétfő, 14:10
Fotó: Reuters

A mai bejelentés szerint a Karlovarské minerální vody (KMV) és Balogh Levente lesz a PepsiCo üdítők és élelmiszertermékek kizárólagos forgalmazója, illetve a franchise jogok birtokosa, és megvásárolják a PepsiCo magyarországi érdekeltségeit. Ezzel párhuzamosan a KMV megveszi a cég cseh és szlovák érdekeltségeit is.

A tranzakciók még az illetékes versenyjogi hatóságok jóváhagyására várnak, és várhatóan 2018 első félévében zárulnak le. A felvásárlással a KMV és Balogh Levente közös vállalata válik a magyar ásványvíz- és alkoholmentes üdítőital-piac legnagyobb szereplőjévé. A KMV Csoport 50 százalékos bevételnövekedéssel a régió vezető ásványvíz- és üdítőital-gyártójává válik.

Az olasz Pasquale család tulajdonában álló csehországi KMV és a Szentkirályi ásványvizet piacvezetővé emelő Balogh Levente három évvel ezelőtt hoztak létre közös vállalatot annak érdekében, hogy a két "ásványvíz-dinasztia" erős regionális családi vállalatcsoportot hozzon létre. Az együttműködés keretében a Balogh vezette magyarországi közös vállalat előbb felvásárolta a Kékkúti Ásványvizet a Nestlétől, majd erőteljes gyárfejlesztésbe kezdett.

Balogh Levente a Napi.hu kiadásában megjelenő A 100 leggazdagabb 2017-es listáján mintegy 22,5 milliárd forintra becsült vagyonnal 37. helyen állt.

A piacépítés folytatásaként most a KMV és Balogh Levente felvásárolják a PepsiCo magyarországi vállalatát, illetve a KMV megveszi az amerikai cég cseh és szlovák érdekeltségeit. A felvásárlást követően a KMV Csoporthoz kerül 900 alkalmazott, két gyártóbázis, és ennek köszönhetően a cégcsoport éves forgalma 189 millió dollárral emelkedik.

A termékportfólió a Pepsi, Mirinda, 7Up, Gatorade, Mountain Dew, Lipton, Evervess, Toma dzsúsz és üditő, Toma Forrásvíz, Slice Lemonades, illetve Kristályvíz márkákkal bővül. Emellett a Lays és Cheetos chipsek forgalmazása is az új vállalat kezében lesz.

A tranzakció lebonyolítását a Raiffeisenbank segítette pénzügyi tanácsadóként, míg a szükséges pénzügyi forrásokat a CSOB és a Ceská sporitelna bankok biztosították - olvasható a közleményben.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

tarosPifta, 2018.01.22 17:00

Nagy veszekedés lesz még ebből. :D
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

tlg01, 2018.01.22 14:38

Amíg nem kötöttek Stratégiai Együttműködési M-t a CocaColával a Penny-ben hasonlók voltak az árak mint Pepsi-é.
Utána a Coca legjobb ára hirtelen 171 HUF/l lett.
Pepsi-t most még lehet venni kb 120-125 HUF /l akciós áron .
A Coca-t itthon gyártják , a Pepsi cseh import (és jobb) .
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html