Beadta a derekát a Tesco: megfogadta, hogy a jövőben nem fog többet kérni azokért az árukért, amelyeket a nőknek szánt termékekként reklámoz - írta a CNN Money. Az áruházlánc csökkenti a nőknek kínált legegyszerűbb borotvák árát, amelyekért eddig kétszer annyit kért, mint ugyanennek a terméknek a férfiaknak szánt változatáért.

A vállalatra Paula Sherriff brit jogász gyakorolt nyomást, miután kiszúrta, hogy a legolcsóbb kétpengés félborotvák ára a színüktől függően eltérő. A rózsaszín 0,2 fontba (73 forint) kerül, míg a kékért csak 0,1 fontot kell fizetni.

A Tesco válaszul áttekintette mind a 3500 nagy-britanniai áruházának árukínálatát, hogy kiszűrjön minden olyan esetet, amelyben többet kértek valamiért pusztán azért, mert a termék a nőknek készült. A borotvák esetén azzal magyarázták a magasabb árat, hogy a férfiaknak sokkal többet adnak el ebből a termékből, ezért könnyebben tudták alacsonyan tartani az árát.

Botrányos eredmények

A brit kiskereskedelmi lánc nem az egyetlen bolthálózat, amelyet a pink tax kivetésével, azaz a nőknek szóló termékek túlárazásával vádolnak. A brit Boots gyógyszertárlánc hasonló árcsökkentésre kényszerült, miután egy korábbi online reklámkampánya nyomán sokan inkorrekt árazással vádolták.

New York City önkormányzata 800 termék vizsgálata alapján azt találta, hogy 42 százalékuk esetén többet fizettetnek értük a nőkkel, mint a férfiakkal. A női jogokért küzdő brit Fawcett Society saját vizsgálatában - amelyet nagyobb szupermarketláncokban végeztek két hasonló árukosár összehasonlításával - a nők csomagja átlag 31 százalékkal drágábbnak bizonyult.