Súlyos kritikák érik az Apple-t hónapokkal új intézkedéscsomagjának bejelentése után. Tavaly nyáron a vállalat ugyanis a gyermekek szexuális zaklatásának terjedése ellen olyan intézkedéseket kívánt bevezetni, amely széles körben csak a "magánélet elleni háborúként" jellemeztek.

A vállalat egyelőre a tervek egy részét felfüggesztette, de egy részük most mégis életbe lép. Az iPhone készülékek a jövőben kifejezetten meztelen képek után fognak keresni a gyerekeknek küldött iMessage üzenetekben, ezt a vállalat időközben megerősítette a Der Standardnak is.

Ehhez a rendszerhez egy olyan mesterséges intelligenciát használnak, amely magán a készüléken fut, és amelyet meztelen fotók "analizálására" fejlesztettek ki. Ha a program 13 év alatti gyermekeknek küldött üzenetekben ilyen tartalmat észlel, azt "felismerhetetlenné" alakítja át.

Ezenkívül a gyermek figyelmeztetést és tippet kap a felnőttekkel való kapcsolatfelvételre. Hasonló védelem áll rendelkezésre akkor is, ha a gyerekek maguk akarnak ilyen képeket küldeni. Ilyen esetben a küldés előtt ismét figyelmeztető ablak ugrik fel.

Az Apple hangsúlyozza, hogy a szükséges tartalomelemzés közvetlenül az okostelefonon történik, így a fényképek nem kerülnek át harmadik félhez, ami azt jelenti, hogy maga az Apple nem lát azokba bele. Az eredeti tervek között szerepelt a szülőknek szóló automatikus figyelmeztető üzenetek küldése is, de a közvélemény kritikája miatt ez végül nem lesz aktív funkció.

A portál szerint a funkció kikapcsolható, erről viszont a szülők a "Szülői felügyeleti funkciók" segítségével dönthetnek.

Ezt a funkciót egyelőre csak Nagy-Britanniában, Kanadában és Ausztráliában aktiválták - hangsúlyozza az Apple a Standardnak. Lehetséges azonban, hogy más országok is belépnek a körbe, bár a vállalat egyelőre nem akart erről részleteket elárulni.

Ezek az intézkedések egyébként azokra a kritikákra reagálnak, amelyeket gyermekvédelmi szervezetek fogalmaztak meg az elmúlt években. Szerintük ugyanis az Apple még mindig keveset tesz az ilyen tartalmak terjesztésének megakadályozása érdekében, míg a Facebook és a Gmail egy ideje szűri az ehhez hasonló tartalmakat.