Ezt elintézte a kormány - káosz várható szombaton

Országos kommunikáció ide, sms-kampány oda, vélhetően több tízezerre tehető azoknak az embereknek a száma, akik vagy nem hallottak a feltöltőkártyás adategyeztetés szükségességégéről, vagy kicsúsztak az időből.
Szász Péter, 2017. június 28. szerda, 14:12

Nem lennénk azoknak a telekommunikációs ügyfélszolgálatosoknak a helyében, akiknek szombaton állniuk kell azoknak a feltöltőkártyás ügyfeleknek a rohamát, akik aznap szembesülnek számlájuk megszüntetésével.

Bár a felvilágosító kampány hónapok óta megy számos fórumon, a szolgáltatók pedig sms-ben hívják fel a figyelmet a feltöltőkártyás adategyeztetés szükségességére, lapunkhoz is számos meglepődött olvasói megkeresés érkezett még napokban is, amelyek arról tanúskodik, hogy sokan nem hallottak még az új szabályról.

Több százezer dühös ügyfél

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) keddi közlése szerint a mintegy négymillió szám 60 százalékát egyeztették már, vagyis 1,6 millió előfizetést veszélyeztet még a megszűnés. Ha ezek túlnyomó részére tényleg nincs szüksége tulajdonosának, akkor is százezres nagyságrendű "csalódott ügyfélről" lehet szó.

A legrosszabb azok helyzete, akik abban a tudatban kelnek fel szombaton, hogy elérhetőek és ők is el tudnak érni másokat. Ez különösen az egyedül élő, idős emberek esetében okozhat problémát.

Nem véletlen, hogy több szolgáltató a határidő meghosszabbítását kérte, ez azonban elmaradt. Most jobb híján megerősített ügyfélszolgálattal várják a hétvégét és a jövő hetet.

Megerősített ügyfélszolgálat

A Telenornál arról tájékoztatták lapunkat, hogy a legerősebb forgalmat kebonyolító üzleteknél hoszteszek is segítik majd az ügyfeleket abban a pár napban is, ami még hátravan és a határidő lejártát követően is. Sőt több üzletben az irodai kollégák is beállnak az ügyfélkapcsolati munkatársakhoz és a saját laptopjaikon egyeztetik az ügyfelek adatait.

A Telenor megerősítette korábbi becslését, amely szerint több tízezer ügyfelük csúszhat ki a határidőből.

A Telekomnál szintén készülnek arra, hogy az utolsó héten is sokan szeretnék még adataikat egyeztetni. Pénteken, illetve a határidő lejártával nagyobb létszámmal, sok önkéntes kolléga segítségével bonyolítják le a helyszíni ügyintézést. A regisztrációra dedikált ügyfélszolgálati telefonszámon is több ügyintéző várja a hívásokat.

A Vodafone csak arról tájékoztatta lapunkat, hogy aki lekési a határidőt azok számuk, sim-kártyájuk és egyenlegük megtartásával díjmentesen új szerződést köthetnek a 1270-es számon, amely hívható lesz a megszűnt sim-kártyákkal is. A cég azt kéri az ügyfelektől, hogy még egyeztessenek a határidő lejárta előtt.

A Telekom és a Telenor korábban már megerősítette, hogy sem a számot, sem a feltöltött egyenleget nem veszítik el az ügyfelek, legalábbis egy ideig. A Telenornál két hónapig teljesen visszaállítható az eredeti állapot, azt követően már csak a szám.

Az országgyűlés Pintér Sándor belügyminiszter javaslatára fogadta el a szabályozást, amely a terrorizmus elleni harc jegyében mostantól évente regisztrációra kötelezi a feltöltőkártyás előfizetőket. Szombattól egy egyéni előfizetőnek legfeljebb tíz, egy üzleti előfizetőnek pedig maximum ötven prepaid kártyája lehet.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

rigolya, 2017.06.29 09:29

khm...

A törvény szerint akkor indul a következő éves egyeztetés is...

Évente kéne ezt újra és újra megcsinálni.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

terabit, 2017.06.29 09:27

@atombandi:
Vaknak beszélhetsz a színekről napestig... főleg ha még hülye is szegényem.

Nekem a Telenor a cégemmel játszotta el ugyanezt, több mint 10 éves szerződés, és nem volt meg nekik a cégjegyzékszám (mivel akkor még nem tárolták), ezért nem voltak hajlandóak beazonosítani, online szolgáltatóváltásnál...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

na4, 2017.06.29 09:07

A hülye ügyfelek tényleg hülyék. Rengeteg idő állt rendelkezésre, mi több a neten 2 kattintással el lehet intézni. Aki hülye, az megérdemli a sorsát.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

atombandi, 2017.06.28 21:56

@tarTosPista:
ugy tudom, nem olvastam utana, hogy nemzetkozi megallapodas miatt az osszes orszagban regisztraljak a feltoltokartyakat. masreszt lehet, hogy te anno szemelyivel vetted a kartyat, csak epp nincs kitoltve valami szemelyes adat, pl anyja neve, 15 ev azert nem voltak ilyen precizek. anno, amikor szolgaltatot valtottam egy szinten kurva regi kartyaval, meg sem talaltak az adatbazisukban, pedig meg az eredeti szerzodest is bevittem, hogy ezt keressetek...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

tarTosPista, 2017.06.28 21:49

@grazsa:
Tudom miért hozták ezt a rendeletet. Mert mocskos politikusaink vannak.
Kérdésem, hogy akinek hosszú évek óta ugyanaz a kártyája van, rendszeresen feltölti, cellainformációk alapján is látszódik, hogy hol használja, azt minek újra regisztrálni?
Érted? Nem, mert hülye vagy.
Az a hülye, akik miatt itt tart az ország.
Regisztráltam amikor megvettem. Személyi és akkor még közüzemi számla is kellett hozzá, hogy megvegyem és aktiválják.
Azok akik bűncselekményre használják, azok nem fognak napi rendszerességgel beszélni róla.
Nincs ennek alapja, csak népszívatás, BÜROKRÁCIANÖVELÉS.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html