Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Miközben az EU-ban a 65 év felettieknek a 45, addig Magyarországon 60 százaléka az, aki még sosem ült az internet előtt - közölte a KSH. A magyar 55-64 évesek ugyanez az arány 29 százalék, a 45-54 éveseknél 16 százalék. Innen nagy zuhanás jön, a 35-44 éves korosztályban már csak 7 százalék nem használt még sosem internetet, a 25-34-ben 4, míg a 16 és 24 év közöttieknek csak 1 százaléka.

A statisztikai hivatal azt is megmérte, hogy 2016-ban az idősek, azaz a 65 év felettiek, ha már használták a netet, akkor milyen mobileszközön. Nos, a legtöbben a mobiltelefont használták (23,1 százalék), ezt követte a hordozható számítógép (16,8 százalék), míg több mint 58 százalék inkább maradt az asztali számítógépnél. (Ezt kaphatják a nyugdíjasok 2018-ban - sokan morgolódnak.)

Az idősek 27,5 százaléka arról számolt be, hogy főként kommunikációra használja az internetet, 24,5 százalék információt keres, míg 14,5 százalék szórakozás céljából szörföl a világhálón. Sokan, 13,5 százaléknyi nyugdíjas e-egészségügyi szolgáltatásokat vesz igénybe, 3,5 a kreativitását erősíti, míg polgári és politikai közéletben való részvétel csak 1,6 százaléknak volt a célja az internetezéssel. Bár ez utóbbi szám kevésnek tűnhet, a korosztályok közül magasan a nyugdíjasok a legaktívabbak, minden más kornál 1 százalék alatti eredményeket mért a KSH.

Nem meglepő az sem, hogy miközben a fiatalok közel 60 százaléka vásárolt már online, addig az időseknél ez az arány 10 százalék környékén van.