A portálnak egy olvasója mesélte el családja történetét: ő arról számolt be, hogy július 11-én két alkalommal küldtek el a számlájáról 36990 forintot "itunes.com/bill" közleménnyel a tudta nélkül. A legérdekesebb, hogy az érintett nem is az Apple által gyártott okostelefont használ, fiókja sincs a cég szolgáltatásaihoz. Viszont mind a két fiánál hasonló történt: a csalást követő napokban neki is megpróbáltak a csalók pénzt utalni a számlájáról, ezt a bankja, az Erste nem engedte. Másik fiától viszont a csalók már tudtak pénzt utalni a számlájáról: 5 darab kártyás tranzakcióval összesen 91 ezer forinttal károsították meg.

Érdekesség, hogy az állítólagos vásárlásoknak semmilyen nyoma nem volt az Apple-fiókokban. Az első csalási kísérletről értesítették az Apple hazai ügyfélszolgálatát, amely vissza is utalták számára a közel 37 ezer forintot két nap alatt. A másik károsult fiú még nem kapta vissza a pénzt.

A magyar ügyfélszolgálat nem tudott hasonló esetről, viszont egy szingapúri eset kapcsán a cég a helyi sajtónak közölte: tudnak a szélhámosságról és vizsgálják, hány embert érinthet a csalás. Egy ottani újság arról számolt be, hogy 7200 szingapúri dollárt (csaknem 1,5 millió forintot) szedtek le a csalók egy 28 éves nő számlájáról.

Az Asiaonline.com több tucat károsultról ír, míg a Thebalance.com azt közölte, hogy évek óta létezik a jelenség, az érintettek számláiról mindig az iTunes-hoz kerül a pénz. Egyébként az Apple ügyfélszolgálati oldalán is írnak erről a módszerről, a közlemény június elején jelent meg.

A fotó forrása: Napi.hu/Szabó Dániel.