Váratlan eredmény a Google anyacégétől

Az amerikai Alphabet technológiai cég profitja a meglepően nagy bevétel ellenére elmaradt az elemzői várakozástól a tavalyi negyedik negyedévben, mert a nagy költségek csökkentették a drága mobilapplikációs reklámok iránti keresletet.
Dzindzisz Sztefan, 2018. február 2. péntek, 07:49

Az értékesítés 24 százalékkal, 32,3 milliárd dollárra nőtt, miközben az átlagos elemzői várakozás 31,9 milliárd volt a Thomson Reuters hírügynökség szerint. A kiigazított negyedévi nyereség 6,8 milliárd dollár volt, 9,70 dollár részvényenként. Ez elmarad a 7 milliárdos előre becsülttől. (Az előző negyedév szépen sikerült a cégnek.)

A hirdetés biztos bevételi forrás, annak ellenére, hogy a hirdetési üzlet a hagyományos személyi számítógépekről egyre inkább a mobilkészülékekre tevődik át, és a kisebb képernyőkön nem értékesíthető olyan nyereségesen a reklámhely.

Az Alphabet egész évi bevétele 110,9 milliárd dollár volt, ami 23 százalékos növekedés 2016-hoz képest. A nyereség 35 százalékkal, 12,6 milliárdra csökkent - írja az MTI.

HOZZÁSZÓLÁSOK