Kényszerhelyzetet hirdetett a booking.com és az Airbnb

A nagy szállásadó-oldalak, akárcsak a nagyobb hotelláncok bejelentették, hogy a koronavírus járvány miatt törölhetők a kínai vendégek foglalásai éppúgy, mint a a Kínában lefoglalt szállások. Arra kérik a partnereket, az előlegeket utalják vissza.
Lovas-Romváry András, 2020. január 29. szerda, 18:22
Fotó: Getty Images - képünk illusztráció

A nagy szállásadó oldalak közül a booking.com arról értesített partnereit, hogy a kínai koronavírus járványt kényszerítő körülménynek tekintik.

Ezért az összes olyan foglalást, amelyeknél a bejelentkezés időpontja február 8., vagy annál korábbi, ingyenesen, szabadon lehet törölni, amennyiben az a Kína szárazföldi területein lévő szálláshelyre vonatkozik, illetve amelyek ott lakó vendégektől érkeztek. Arra kérik a partnereiket, hogy az ilyen foglalások esetében a vendégek részéről előlegként kifizetett összegeket és foglalási díjakat juttassák vissza a vendégek részére. Ezen foglalásoknál a portál is lemond a ráeső díjakról.

A Financial Times tudósítása szerint hasonlóan járt el például az Airbnb és a nagy hotelláncok, a Hilton, a Marriott, az Accor és az Intercontinental is. Az Airbnb esetében a brit lap arról írt, hogy  náluk az intézkedés az érintett Hupei tartományra vonatkozik.

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!

HOZZÁSZÓLÁSOK