Kommentek

tulajdonos: acdc, létrehozva: 2019. augusztus 8., csütörtök 19:26
 

gabrilovics, 2019. augusztus 14., szerda 6:55

@terabit: én a mercire gondoltqm minden esetben. Az okoról bőven tudnék írni,de minek. Pincér végzetséggel BI, kőműves,festő,ács gipszkarton szerelő team leader vagy meister. Mivel ez a helyzet sok helyen hasonló a helyzet,így a németek elgondolkodnak az olcsó mennyire jó. A mercinél a nacharbeit (utómunka) közel havi szinten 25-30%!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

terabit, 2019. augusztus 13., kedd 10:28

@gabrilovics: kicsit általánosságban gondoltam a németeket, nem kifejezetten a mercire kihegyezve. A termelés azért így is úgyis megsínyli a helyzetet, bár nyilván nem mindegy mennyire.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

gabrilovics, 2019. augusztus 13., kedd 7:59

@gabrilovics: "A Daimlernél át kell gondolni a beruházási terveket - hangsúlyozta a német járműgyártó társaság leköszönő vezetője, Dieter Zetsche a részvényesek szerdai közgyűlésén az MTI szerint. A társaság már korábban megerősítette, hogy a kecskeméti Mercedes gyár bővítését elhalasztja." A lényeg:" A társaság már korábban megerősítette, hogy a kecskeméti Mercedes gyár bővítését elhalasztja"
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

gabrilovics, 2019. augusztus 13., kedd 7:56

@terabit: pedig a német szakszervezet már akkor is "síkitott" amikor tervezték ezt az üzemet, és volt pár feltételük. Például: olyan kaszni nem jöhet ide,ami hosszú távon nagy,stabil nyereséget ad, nem lehet a német melósoktól elvenni azért munkát, hogy másnak jó/jobb legyen! Most például az új W256 (B Classe) nem gyárthatja a kecskeméti üzem! Miért is? vagy 2010-ben arról volt szó, hogy 5-6 kaszni gyártás lesz itt! Többek közt egy városi SUV! Ebből semmi sem lett! De térjünk át az olcsóbb munkaerőre! Én is,mások is járunk még/ismét szerbiába! Nos tavasszal láttam egy hírdetést, amiben a kecskeméti mercihez keresnek embereket! Sőt! Most is van olyan hírdetés,amiben UKRÁNUL beszélő kollégakat keresnek! Kérdés! Mi van/mi lesz/ hol vannak a jó magyar szakik? Németben, osztrákban,svédben stb! A K2 (Kecskemét 2) építését már egy évvel ezelőtt eldöntött tény volt, hogy le állítják! Nem most! De! Ez az elbocsájtás sem idén kezdödött, csak idén küldték el a maradékot!! DE! Van/volt olyan kolléga aki egyik kezével átvette at 5 éves jutalmat, a másikkal a felmondást! Kis gyerekes ember!!! Amúgy a DAIMLER Kinában épít, Sifiben, Rastattban fejleszt. Itt egyáltalán nem kisérte valós öröm a volt pénzügyi vezető kinevezését,mert tudták, nem a szíve csücske Kecskemét. Az sem véletlen hoyg az Öreg (Zetche) májusban adta át a helyét, és nem decemberben!! Van egy mondás! Ez MBMH nem DAIMLER!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

terabit, 2019. augusztus 12., hétfő 14:10

@gabrilovics: pedig a németek még több melót fognak áttolni ide, mivel itt olcsóbb mint otthon, a költségtakarékosság jegyében...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

OV, 2019. augusztus 12., hétfő 12:31

Kedves laci52!
Ha cikket ÉRTELMEZŐ módon(tudja általános iskola 2. osztály: értelmező olvasás készségének-és képességének megtanítása): akkor tudhatná, hogy igen is GOND van!
Az Ön által felvázolt ZÁRT, NÉPNEMZETI gazdaság-és kultúra eszménye helyett: Csáth Magdolna JOBBOLDALINAK tekintett közgazdász szerint is hazánk nyitott, sérülékeny, egyoldalú(feldolgozóipar-autógyártás) gazdaság: mely ÉRZÉKENY a GLOBÁLIS(sicc: nem nemzeti) gazdaság kilengéseire, hatásaira.
Mint tudja konjunkturális kegyelt állapot a végéhez közelít: így a cikkben is felvázolt MEGRENDELÉSÁLLOMÁNY mindenütt csökken(keresztényég ide, mélymagyarság oda)...így elkerülve a TÚLTERMELÉSt(=álá 1933) visszafogják termelésüket)kereslet-kínálat "keresztényi"-hihi tézise alapján)...ezért SAJNOS leépítik munkavállalóit, a szalag mellett dolgozókat..ez kihat egy nemzet nemzetgazdasági egészére!
A kérdés az: mennyire tudunk felkészülni a válságra(nem véletlen a gazdaságvédelmi "keresztény" akciótervek)...ugyanakkor maga Varga Mihály is kitér arra TANULMÁNYÁBAN: hogy magasan hozzáadott érték, az új infótechnológiák, a mesterséges intelligencia felé kéne terelni a magyar gazdaságot...és nem csupán autó-összeszerelés: mert Csáth Magdolna szerint is ez a LEGÉRZÉKENYEBB terület!
Tehát: gond van...és ha egy kicsit MAKROGAZDASÁGI személettel gondolkodna: az EXPORT bevételt a szlovák és ukrán munkavállakók is megtermelték idehaza...illetve ha válság les: a külhoni dolgozó magyarok hazautalásai is csökkenek(mely mára mára büdzsé számszerű részét adja)
Tehát érdemes lenne Önnek: árnyaltan, kis iskolás módon hozzászólásait megfogalmaznia :))
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

gabrilovics, 2019. augusztus 12., hétfő 11:46

Amit viszont nem mond, az pedig, hogy sokkal nagyobb a leépítés ez csak a felszín. Sok a hibás, nacharbeit munka, elégedettlenség Sifiben a magyarok miatt, és az ottani SZAKSZERVEZET tiltakozik, hogy itt (is) bővitsen, amit már tavaly (2018!!!) jelezték, hogy állítsák le a munka kiszervezését olcsóbb országokba.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

CoolKoon, 2019. augusztus 9., péntek 23:21

@laci_52: Jé, egy idióta...

Feltűnő egyébként, hogy maguk az autógyárak tagadnak, és pofátlanul lehazudnák az égről a csillagokat is, míg a beszállítóik (még úgy is, hogy rizsáznak meg terelnek veszettül) sokkal őszintébben beszélnek a levegőben lógó leépítésekről.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

rigolya, 2019. augusztus 9., péntek 9:42

@laci_52: khm...

A nyugdíjas m.rha látatlanban megmondja, hogy egy cégnél milyen nemzetiségűek dolgoznak.

Az agyhalottságnál is kéne lennie határnak!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

Sorathul, 2019. augusztus 9., péntek 7:20

@laci_52:
Mégis mi a biztosíték arra, hogy magyarok maradnak és nem fordítva?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

laci_52, 2019. augusztus 8., csütörtök 23:19

Semmi gond! A Mercedes elküldte az ukránokat és a románokat, az Audi pedig a szlovákokat. Majd a magyarok megcsinálják a melót és a munkabér itthon marad...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

Darabont1453, 2019. augusztus 8., csütörtök 22:53

Jók ezek a magyarázatok. Tulajdonképpen minden rendben. Csak éppen nem ez látszik....
A magyar gazdaság az autóipar nélkül halott. Lőrincbarát és a vajda rokonsága nem termel semmit, az állam pénzéből épített túlárazott látványberuházásokból kaszálnak.

Lássuk az új " nemzeti burzsoázia ", - vagy inkább nevezzük " pannon kleptokráciának " - milyen tervel áll elő a multik leváltására....XDDDD

Na akkor felkopik az állunk...XDDDDD
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

Suzywong, 2019. augusztus 8., csütörtök 20:41

trump protekcionizmusa padlóra viszi a világgazdaságot , nem csak kína, de az eu ipara is igencsak megérzi, tekintve, hogy az usa a legnagyobb piacként a világgazdaság motorja.

a német exportunk jó része is a végén az usa-ban köt ki, így magyarországot roppant károsan érinti .

na meg azt se felejtsük el, hogy trump vámjai miatt zuhan a kínai yuan, ami a hatalmas kínai piacra exportáló európai cégeket is igencska hazavágja.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

rigolya, 2019. augusztus 8., csütörtök 20:32

@matyi2010: 1 éve már húzza a nadrágszíjat megfelé a német ipar.
Az autóipar már nem csak a műszakcsökkentésig, hanem az elbocsátásokig jutott olcsó kis hazánkban is.
A GDP-nk jókora része, az exportunk jóval nagyobb része.

De biztos tévednek a szakértők...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

vanrob, 2019. augusztus 8., csütörtök 20:28

@acdc: nem borul a csúti cigány nyakába semmi, élete hátralévő részére már megvan a vagyonka.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

vanrob, 2019. augusztus 8., csütörtök 20:27

@matyi2010: az autóipar válsága nem libbsi (bár ilyen szó nincs, ha gondolkodnál rájönnél magadtól is) riogatás, hanem konkrétan ránkrúgta az ajtót. Ebben az iparban dolgozom, és hidd el, kúrva nagy gáz van. Csak a kézzel vezérelt origó és társai erről nem írhatnak. Olvass híreket, elsősorban német híreket. Fura lesz leírva látni azoknak az ellenkezőjét, amivel a propaganda a jozzád hasonlók agyát hipózza mindennap.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

krix6, 2019. augusztus 8., csütörtök 20:22

@acdc:
Most lesz ám a haszna a sok agysebész muzinak!
:D
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

matyi2010, 2019. augusztus 8., csütörtök 20:14

A libsi söpredék, a "szagértőik" meg az újságíróipari betanított munkásaik (droidjaik) és félanalfabéta híveik évek óta, legalább kéthavonta súlyos válságot vizionálnak.
Legalább hússzor tévedtek, vagy hazudtak.
Ha véletlenül majd néhány év múlva bejön tényleg egy válság, verik majd a mellüket: mi megmondtuk!
Szerencsétlen idióták, röhög rajtuk az egész világ.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

acdc, 2019. augusztus 8., csütörtök 19:26

Ennyi ér a stratégiai partnerség....egy kalap sz@rt sem, de az igazi válság csak később jön.
Akkor borul majd csak orsósék nyakába a bili, meg az egész romhalmaz amit 10 éve építenek 2/3-al.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html