Kommentek

tulajdonos: Panzerkraftwagen_Drei, létrehozva: 2018. november 16., péntek 22:05
 

gabiiii, 2018. november 18., vasárnap 0:12

@feketeluk: Lényegében igazad van, de: az akkuk kapacitásvesztése nagyjából exponenciális jellegű. A kezdeti 10-20%-os tényleges, de elektronikával korlátozott többlet pont arra elég, hogy az első 6-8 évben elfedje a kapacitás csökkenés görbéjének laposabb szakaszát. A meglepi utána lesz.
Egy hibridben (pl. Prius) bőven belefér a nagyobb kapacitásvesztés, mert ott alig korlátozza a használhatóságot.
Mindezek ellenére egy városi rohangálásra tervezett villanyautó akár még használható is lehet, mert egyszerűen nem lehet vele annyit menni, hogy jelentős legyen a kapacitás vesztése.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

europeer, 2018. november 17., szombat 17:30

Minden E lett. A kaják, az önkormányzatok, az adóbevallás, az E-kereskedelem, az autók miért ne lenne E. És ha magyar E autó, akkor egyből be is kell kötni a NAVhoz. :-))
E 412
A nagy világon E kívül
Nincsen számodra hely
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

Panzerkraftwagen_Drei, 2018. november 17., szombat 16:23

@feketeluk: " a gyártók sok (6-10!) éves garanciát vállalnak az akkura."
@V0LE: " Termeszetesen a Tesla akkumra tovabbra is 8 ev garancia van, szoval nem aggodom ilyesmi miatt. "

Ez a garancia sokmindenre vonatkozik, csak ÉPP az aksi természetes elhasználódására nem, ostobák:

A Tesla egyébként 8 év km korlátozás nélküli meghibásodás garanciát vállal az akkumulátorcsomagra, de a Hyundaihoz hasonlóan ez az akkumulátor természetes elhasználódására nem nyújt fedezetet.

https://villanyautosok.hu/2017/04/21/tesla-akkumulator-elettartam/

(A linkért köszönet @helikopternek.)

Ha ha ha
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

feketeluk, 2018. november 17., szombat 15:17

@gabiiii: Az akkuknak van egy névleges kapacitása. Amire tervezve vannak. És van egy tényleges kapacitása, amit az a példány épp akkor tud. (Az enyém 4+ évesen még 100% feletti kapacitással rendelkezik.)
Árnyalja a képet, hogy az élettartam érdekében szoftverrel korlátozzák, hogy ne lehessen 100%-ra feltölteni, 0%-ra kisütni. Tipikus, hogy 80%-os töltésnél lekapcsol a töltés. (A júzernek persze ilyenkor mutat 100%-ot, hiszen számára ilyenkor van teljesen feltöltve.) Ezért látod sok villanyautónál, hogy névlegesen az akku kapacitás 22kWh, használható 18kWh.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

feketeluk, 2018. november 17., szombat 15:10

@Panzerkraftwagen_Drei: Két év után kidobni az akkut és újat venni? :-Ö
Hát nem.
Onnan is látszik, hogy a gyártók sok (6-10!) éves garanciát vállalnak az akkura. Gondolod vállalnának 10 év garanciát, ha két év lenne az élettartama?
Nekem a négy éves villanyautómban még 100%-o az akku. És még 6 év garanciám van rá!
Sőt az első generációs Priusok 15+ éves akkui is még életbentarthatók cellacserével.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

matyi2010, 2018. november 17., szombat 8:08

V0LE, 2018.11.17 07:56
"talan el kene gondolkodnod azon, hogy a hazudozas, buzizas, ciganyozas, zsidozas a helyi kocsmaban meg elmegy a tobbi reszeg kozott,"
Biztos, hogy a hvg.hu a legjobb példa?
Ott csak az orsósozás, mászárosozás, tiborcozás megy szerkesztőségi szinten is, pont ilyen kocsmai színvonalon.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

V0LE, 2018. november 17., szombat 7:56

@Panzerkraftwagen_Drei: "A koncepciójukba nem illő véleményt, kommenteket, és kommentelőt szimplán kitiltják, ahogy engem pár napja a HVG-ről."

Mar innen is eleg sokszor kivagtak te feleszu idiota... talan el kene gondolkodnod azon, hogy a hazudozas, buzizas, ciganyozas, zsidozas a helyi kocsmaban meg elmegy a tobbi reszeg kozott, de itt nem toleraljak. Persze ennyi eszed mar nincs.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

V0LE, 2018. november 17., szombat 7:54

@Panzerkraftwagen_Drei: "A 40 ezer dollárba kerülő dodzsdmednek két éven belül dobhatod ki az aksiját, és vehetsz újat kb. 20 ezer dollárért"

Mar megint csak a hazudozas maradt, te szanalmas alkoholista. Termeszetesen a Tesla akkumra tovabbra is 8 ev garancia van, szoval nem aggodom ilyesmi miatt.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

matyi2010, 2018. november 17., szombat 6:42

Bátor terv, a 24.órában.
Kíváncsi vagyok hány jelenlegi autógyártó fogja megérni a 2030-at?
A VW programja emlékeztet Reagan csillagháborús programjára, amivel legyőzte a Szovjetuniót.
Csak most jó eséllyel a Tesla, meg az amerikai autógyártás maradéka, a Ford és a GM lesz az áldozat....
Ők nem tudnak mit kezdeni egy 44 milliárd eurós programmal.
Legvalószínűbb, hogy a világ 12 autógyártójából és a 12 nagyobb kínai gyártóból is a fele-fele marad, a TOP 12-ben 6 kínai lesz és 1-2 európai, meg 1-2 japán és 3-4 meghatározhatatlan identitású globális multi, mint a Renault-Nissan.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

Panzerkraftwagen_Drei, 2018. november 17., szombat 2:53

@helikopter: tudod, veled ellentétben nem ma jöttem le a falvédőről, Móricka, ezért pontosan ismerem a liberálmédia módszereit. A koncepciójukba nem illő véleményt, kommenteket, és kommentelőt szimplán kitiltják, ahogy engem pár napja a HVG-ről. Persze csak a "liberalizmus" jegyében. Ettől még a fekete nem lesz fehér, a Tesla pedig ugyanolyan rakás sz@r marad, 30 millióért is, meg ha fejreálltok is. Épp ezért én a Tesla valódi hatótávolságát nem a liberálmédiából, hanem autóipari üzemben dolgozó haveromtól tudom. Tényleg, te már vettél Teslát 30 millióért, Móricka?

Ha ha ha






A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

gabiiii, 2018. november 17., szombat 1:54

@helikopter: Sokat ront a táblázat hitelességén, hogy sok 100% feletti érték van benne. Vagyis az akksi jobb saját magánál? Nyugodtan alkalmazhatunk egy nagyotmondási faktort.
Amúgy lehet szép eredmény, hogy egy négy éves járgány még 80%-ig tankolható, de amikben eddig ültem azok bárhány évesen 100%-ot tudtak. Azért lássuk be, ehhez képest az elektromos autó erős visszalépés.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

helikopter, 2018. november 17., szombat 0:02

@Panzerkraftwagen_Drei:
Te biztos jobban tudod:
https://villanyautosok.hu/2017/04/21/tesla-akkumulator-elettartam/
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

Panzerkraftwagen_Drei, 2018. november 16., péntek 23:34

@V0LE: jjájjj, "a csúcson", mi? A 40 ezer dollárba kerülő dodzsdmednek két éven belül dobhatod ki az aksiját, és vehetsz újat kb. 20 ezer dollárért, és akkor még keveset mondtam... Azaz, éves szinten legalább 10 ezer dollárodba kerül ez az "ingyen" üzemanyag... biztosíthatlak, hogy a benzinzabáló, majdnem 4 ezer köbcentis Pontiacom a töredékét SE fogyasztja ennek...

Ha ha ha
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

V0LE, 2018. november 16., péntek 23:15

@Panzerkraftwagen_Drei: A sok szerencsetlen dinoszaurusz csak kullog a Tesla mogott, ugyhogy a VW -tol sem fossak ossze magukat :)

Jaguar I-Pace: megbukott
Mercedes EQC: megbukott
BMW i8: tul draga es nagyon korlatozott
BMW i3: draga varosi, rovid hatotavval
Nissan Leaf: az uj generacio mar jobb, de meg mindig messze a Tesla mogott van, viszont olcso
Audi E-Tron: meg kerdeses
Porsche Taycan: talan lesz belole valami, de ahoz rendes toltohalozat is kene ami nincs
Chevy Bolt: Leaf kategoria

Szegeny Tesla meg jopar evig a csucson lesz, talan 10 ev mulva utolerik a rivalisok.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

Panzerkraftwagen_Drei, 2018. november 16., péntek 22:05

Jjjájjj. És mi lesz a 3-szor annyiba kerülő Teslával, pláne ha a VW-t beengedik az amerikai piacra?

Ha ha ha
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html