A Stollwerck-csoport forgalma tavaly az 1999. évihez képest 7,5 százalékkal, 1,4 milliárd német márkára (mintegy 184,4 milliárd forint) nőtt. A Stollwerck Budapest (SB) Kft. bevétele ugyanakkor 2000-ben az előző évi mintegy 16,5 milliárd forintnak csupán 85 százalékára, 14 milliárd alá csökkent - derül ki a cég közleményéből. Az 1999-ben megkezdett és tavaly is folytatódó portfóliótisztításnak köszönhetően ugyanakkor nőtt a társaság eredményessége és a vállalatnál idén 15 milliárdos bevétellel számolnak. Az SB forgalma elsősorban az éves szinten mintegy 4 milliárd forint bevételt hozó székesfehérvári kekszgyár két évvel ezelőtti eladása miatt esett vissza (NAPI Gazdaság, 1999. december 1., 1-5. oldal). Az orosz gazdasági válság hatásait a társaság mára kiheverte, a magyar Stollwerck bevételének csaknem 40 százaléka exportból származik. (Az SB exportforgalmának 43 százalékát 1998-ban még az orosz piac adta, ez 1999-ben 5 százalékra csökkent.) A cég külföldi értékesítésének meghatározó részét ma már a német piac veszi fel, az orosz export részesedése 1 százalékra olvadt. H. B.