Az Allianz biztosítóhoz tartozó Allianz Trade egy friss jelentése szerint az európai döntéshozók a Kínából behozott autókra kivetett válaszvámokkal, az akkumulátortechnológiák fejlesztésével és a kínai OEM-ek európai termelésének engedélyezésével védhetik meg a régiós gazdaságokat és gyártókat.

Az európai autógyártóknak kettős kihívással kell szembesülniük: egyrészt Kínában csökken a részesedésük a hazai riválisok erősödésével, másrészt pedig Európában az importált kínai elektromos autók térhódításával kell megbirkózniuk

A kínai villanyautós piac telített, amely a kínai gyártóknak olyan problémát okoz, amit az Európába irányuló export növelésével igyekeznek orvosolni – írja az Autopro.hu.

A kár a GDP-ben is feltűnhet

Az Allianz Trade elemzői szerint a kínai e-autók növekvő importja 2030-ra az Európai Unió GDP-jét 0,15 százalékkal csökkentheti.

Németország, Szlovákia és Csehország autóipartól függő gazdaságai még nagyobb csapást szenvedhetnek.

– tették hozzá az elemzők, akik az ezen országok GDP-jében keletkező kárt 0,3-0,4 százalékra teszik.

A Reuters által szemlézett „The Chinese challenge to the European automotive industry” (A kínai kihívás és az európai autóipar) című jelentésben továbbá rámutatnak, hogy az akkuk és e-autók helyben gyártását ösztönző amerikai inflációcsökkentési törvény szintén az európai piac felé tereli a kínai gyártókat. A kínai piac és a kínai gyártók elektrifikációja egyébként nem csak Európát érintheti rosszul, a japán autógyártók ugyanis, európai társaikhoz hasonlóan versenypozíciójuk romlását tapasztalják a világ legnagyobb autópiacán.