A jelenlegi és új ügyfelek is jelentős mennyiségű bónusz kreditet kaptak az induláskor, hogy mielőbb kipróbálhassák a licitrendszert és megtapasztalják annak előnyeit. Így akár már ma licitálhatnak a legfontosabb hirdetéseikre, hogy az ingatlant keresők még könnyebben megtalálják az adott iroda vagy magánszemély hirdetett ingatlanát.

Az ingatlant keresők általában csak a találati lista első két-három oldalát nézik meg, így nagyon lényeges, hogy egy-egy ingatlanhirdetés a listában minél előbbre kerüljön. Ehhez ezentúl nem kell mást tenni, mint a találati lista legjobb helyeire licitálni kreditekkel - írja közleményében az Otthontérkép.

QP | Quality Placement

Felismerve a fenti kihívást az Ingatlantájolónál június elsejétől mind az ingatlanközvetítő irodák és referenseik, mind az ingatlanfejlesztő partnerek és a magánhirdetők számára licitrendszerben lehetővé teszik a hirdetések előresorolását. A rendszer lényege, hogy annak a hirdetőnek a hirdetése kerül a találati lista élére, aki a legtöbb kredittel licitál. Természetesen a rangsorolás automatizált, programozott módon zajlik, akár egy nagy internetes keresőnél.

“Ez a rendszer igazságos, hiszen folyamatosan azok a hirdetések láthatók a találati lista elején, amelyeket a hirdetők kiemelnek” – húzta alá Ballagó Antal, az Otthontérkép Csoport sales vezetője.

Ez az új megoldás az ingatlankeresőket is segíti, hiszen az ingatlanhirdetési portálok többségénél – így eddig az Ingatlantájolón is – sok esetben ingatlan kereséskor gyakran ugyanazok a régebbi hirdetések kerülnek/kerültek a találati listák elejére, amelyeket a hirdetők rendszeresen letörölnek, majd újra feladnak, hogy a hirdetés frissebbnek tűnjön, és emiatt előre kerüljön.

Ezzel szemben hirdetőként a jövőben mindenkinek azonos esélye lesz hirdetésével az első pozíciókban szerepelni, ingatlant keresőként pedig a legjobb ajánlatokkal találkozhatunk a találati listák elején, ahol a hirdető valóban és minél gyorsabban szeretné értékesíteni az ingatlant.

Az új licitrendszert mindenki használhatja, aki az Ingatlantájolón hirdet, ráadásul, mivel a kreditek egységárasak (2 forint plusz áfába kerül egy kredit  mindenkinek), teljesen egyenlő feltételeket teremt kisebb és nagyobb irodák, ingatlanfejlesztők, illetve magánszemélyek részére.

Mennyi kredit szükséges ahhoz, hogy a találati listán az első pozíciók egyikében szerepeljen egy-egy hirdetés?

Erre nincsen egzakt válasz, mert a szükséges kreditmennyiség mindig attól függ, hogy adott helyre hányan licitálnak, a kiemelésért hányan versenyeznek. Például egy népszerűbb fővárosi kerületben, ahol több hasonló, jobban forgó – általában magas fajlagos árú – lakás van, ott többen versenyeznek, míg egy néhány eladó ingatlannal rendelkező kisvárosban valószínűleg kisebb a verseny az első helyekért.

Természetesen a felhasználó a hirdetésére kattintva bármikor ellenőrizheti, hogy hol áll adott pillanatban a hirdetése a találati listában, és mennyi kredittel kell licitálni ahhoz, hogy a kívánt pozíciót elérje. Mivel – mint említettük – a krediteket mindenki azonos áron vásárolhatja meg, ez egyenlő feltételeket teremt a versenyhez, és hirdetésünk pozícióját nem kiszámíthatatlan algoritmusok fogják szabályozni, hanem a felhasználó dönthet róla.