A bejegyzés szerint érdemes számba venni, hogy mi is történt az elmúlt bő másfél évben, és hányszor kaphattak volna a budapestiek új buszokat:

  • Egyetlen aláírásra lett volna szükségünk ahhoz, hogy az Európai Beruházási Bank pénzéből új trolibuszokat vegyünk. Erre a kormány nem volt hajlandó.
  • Pályáztunk új elektromos buszokra, amikor jelentkeztünk a kormány által meghirdetett Zöld Busz programra. Hat nagyváros kapott ilyen környezetbarát járműveket, Budapestet egyszerűen kizárták a programból.
  • Úgy készültünk, hogy a kormány állja a szavát, és betartva az Európai Unió szabályait a Fővárosi Önkormányzatot is bevonja a Helyreállítási Alap felhasználására készített tervezésbe. Ebből a támogatásból is korszerűsíteni szerettük volna a BKV járműparkját. Miután elég gyorsan kiderült, hogy az EU szigorúan ellenőrzi a terveket, és a kormány nem tudja ellopni a pénzt, inkább lemondtak a támogatásról, így aztán sem mi, sem más nem tudta felhasználni azt értelmes célokra.
  • Hónapok óta várjuk, hogy a kormány reagáljon egy hitelkérelemre, 120 új buszt szeretnénk belőle vásárolni, de úgy tűnik, túlságosan elfoglaltak, hogy elbírálják azt - írja Karácsony.

Nem 18 buszt kellene lecserélni, hanem 380-at, amelyet szívesen meg is tettünk volna a fent említett alkalmak egyikén vagy például akkor, ha a kormány nem vérezteti ki a fővárost az iparűzési adó elvonásával. Abból a pénzből ugyanis nagyjából 500 új buszt vehettünk volna - olvasható a bejegyzésben, amely szerint a kormány egyszerűen bosszúhadjáratot folytat Budapesttel szemben.