A Nemzeti Adó- és Vámhivatallal (NAV) szembeni elvárás az, hogy egyre több olyan szolgáltatást nyújtson, amellyel megkönnyíti és segíti a vállalkozások működését. A magánszemélyeket az e-szja révén már mentesítette a legbonyolultabb adminisztrációs kötelezettségétől, a cél most az, hogy 2021-ben a bevalláskészítés terhét már a vállalkozások válláról is levegye az adóhivatal - mondta Varga Mihály pénzügyminiszter az adóhivatal évértékelő értekezletén a tárca közleménye szerint.

Az online szolgáltatások sikere lehet a biztosíték arra, hogy 2021-re - elsőként a magyar közigazgatás történetében - teljesen papírmentes hivatallá váljon a NAV - tette hozzá a tárcavezető a PM közleménye szerint.

QP | Quality Placement

A NAV újabb digitális megoldásokkal és szolgáltatásokkal ösztönözte az adózókat a törvények betartására 2018-ban - mondta Sors László, az adóhivatalt vezető államtitkár. A digitális megoldásokkal nemcsak az adózás és annak adminisztrációja lett egyszerűbb, a NAV hasznosítható adatvagyona is gyarapodott. Ez az ellenőrzések korszerűbb tervezését, az ellenőrzésre kijelölt adózók célzott kiválasztását és a szervezett bűnözői csoportok mielőbbi kiiktatását is lehetővé teszi.