Az elmúlt évben csaknem duplájára nőtt az élelmiszer-rendelések száma az online kereskedelmi platformnál az előző évhez képest, ezen belül a legjobban a nagy kiszerelésű étolajok és lisztek fogytak. Az üdítő- és más alkoholmentes italok nagy kiszerelésű szettjei ugyancsak népszerűek voltak, sokan ásványvizet is online rendeltek házhoz – közölte az eMAG.

Tavaly közel háromszor annyi kávét szereztek be az online, mint 2021-ben, ugyanakkor tavaly teából is több mint kétszer annyi rendelést adtak le, mint a megelőző évben.

Az üdítők és más alkoholmentes italok a hatodik legnagyobb számban eladott termékké ugrottak elő.

A vásárlók nemcsak saját maguk, hanem házi kedvenceik élelmezéséről is egyre nagyobb arányban gondoskodnak online: az akciós ajánlatok nyomán csaknem két és félszer több állateledelt rendeltek tavaly az eMAG-tól.

Az internetes eladásokban komoly növekedést értek el a kempingezés, a túrázás kiegészítői, az iskolaszerek, írószerek, irodai kiegészítők, valamint a kerti és szobanövények gondozásához szükséges tápszerek és egyéb kellékek.

Amiből a legtöbbet rendelték a magyar vásárlók

A legnagyobb számban 2021-ben és 2022-ben egyaránt a nagy kiszerelésű tisztító-, mosó- és mosogatószereket rendelték az online kereskedelmi platform vásárlói, és hasonlóan népszerűek maradtak a mobiltelefonok, ezek kiegészítői, illetve a pelenkák.

2022-ben sokan vásároltak a korábbinál energiatakarékosabb háztartási nagygépet is, amelyek közül a hűtő- és fagyasztószekrényeket, valamint az elektromos sütőket és főzőlapokat keresték a legnagyobb számban a vásárlók.

Az elmúlt évben már nyáron beindult az elektromos fűtőeszközök szezonja a rezsicsökkentési szabályok változása nyomán, amelyek közül a hősugárzók voltak a legnépszerűbbek, de sokan rendeltek elektromos radiátort is.