A kormány csütörtökön jelentette be, hogy hétfőtől befagyasztja a 95-ös benzin és a gázolaj árát. A lépés rengeteg bevételt vihet el a benzinkút-hálózatoktól. Ahogy arról a Napi.hu korábban részletes elemzést közölt, a mostani átlagos árszínvonalat figyelembe véve egy teletanknál 1300-1600 forintos nyereség, ha viszont a teljes fogyasztást nézzük, akkor alsó hangon 40 milliárd forintos mínuszról beszélünk.

A Magyar Ásványolaj Szövetség (MÁSZ) - amely tagjai között tudja az összes nagyobb, Magyarországon működő üzemanyag-kereskedelmi céget - pénteken jelezte, nehezményezi, hogy a döntés számításon kívül hagyja az árszintre szintén ható és a kormányzat hatáskörébe tartozó elemeket, mint a jövedéki adó, MSZKSZ-díj (készletezési díj) és áfa, amelyeket szintén csökkenteni lehetne. Valamint azt is kifogásolják, hogy nem egyeztettek az üzemanyagtöltő-állomások képviselőivel mielőtt 480 forintban maximálta a benzin és a gázolaj árát

“Egyelőre nincs arról konkrét tudomásunk, hogy tervezné a kormány bármiféle kompenzációját az olajvállalatoknak” - mondta Grád Ottó, a ő Magyar Ásványolaj Szövetség főtitkára az ATV Híradónak. A szakértő elmondta, hogy a 2000 töltőállomás, ami ma Magyarországon üzemel, több mint 15 000 embernek ad munkát, a döntés az ő foglalkozásukat is befolyásolhatja.

A független, kis kutak már foglalkoznak azzal a gondolattal, hogy időlegesen bezárnak, ami azt fogja jelenteni, hogy az ő munkavállalóiknak szintén időlegesen megszűnhet az állása, megszűnhet a munkaviszonya

- magyarázta Grád a portálnak.

A csatornának Holoda Attila energetikai szakértő arról beszélt, hogy az üzemanyagárak befagyasztásával megfékeződhet az elszabadult infláció. (A KSH adatai szerint októberben ez 6,5 százalék volt - a szerk). "Ha mérsékelni nem is biztos hogy képes lesz azt, ha már ezen a szinten megáll az is siker, mert nem rak újabb terhet a magyar családokra" - mondta Holoda.