Az átalakulás a vevői szokásokat és elvárásokat is alapvetően megváltoztatta. A kulcs, hogy az online vásárlói döntés lépései egyetlen rendszeren belül, gördülékenyen kövessék egymást és ma már a mesterséges intelligencia használata is elengedhetetlen – mondta Gombár György, az Avaya Magyarország ügyvezetője.

A vásárlás olyannyira áthelyeződött a virtuális térbe, hogy az Egyesült Államokban már sokan autót és ingatlant is személyes megtekintés nélkül vesznek.

A fiatalabb korosztály pedig kifejezetten ezeken a platformokon tájékozódik: a 18-24 éves korosztály 70 százaléka használja vásárláskor valamelyik közösségi médiumot elsődleges inspirációs forrásként.

Az a cég, aki nem kapcsol időben és nem lép ebbe az irányba, nem csak a fiatalokat veszíti el, hanem az idősebb korosztály jelentős részét is. Nem elég azonban megrendelni egy célzott hirdetést, és arra várni, hogy az eladások majd maguktól kilőnek. „Ha egy potenciális vásárlónak megtetszik egy termék valamelyik közösségi oldalon, akkor azonnal több információt akar, lehetőséget a vásárlásra és akár az ügyfélszolgálattal is kommunikálna – mondta az ügyvezető.