Ezzel lezárult a térségek felülvizsgálata a nemzeti turizmusfejlesztési stratégiával összhangban, és létrejött az a 11 turisztikai térség, amelyet a jövőben építeni kell.

A vezérigazgató-helyettes szerint a turisztikai térségek kijelöléséről hétfőn megjelent kormányrendelet mérföldkő az ágazatban, és egyben tükrözi a Magyar Turisztikai Ügynökség szemléletváltását, azt, hogy a fejlesztések mellett az értékesítésre és a marketingre is fókuszálni kell.

A tizenegy turisztikai térség mindegyike olyan saját márkát dolgoz ki, amely segíti piaci pozíciójuk meghatározását és az értékesíthetőséget. Szerinte a térségek egymástól jól megkülönböztethetőek, így lehetőség lesz a versenyképes utazási csomagok kialakítására. Az új kijelölés alapot teremt a jövő turisztikai intézményrendszerének kialakítására is, amelyhez a helyi intézményrendszerek kapcsolódhatnak.

Európai uniós forrás bevonásával mintegy 4 milliárd forintot fordítanak jövő év végéig a tizenegy térségi márkastratégia és a desztináció-fejlesztési stratégia kialakítására.