Mi lesz az ikonikus magyar iparággal?

Vergődik a magyarországi hajógyártás annak ellenére, hogy a egyre népszerűbb a balatoni vitorlázás. A nagy múltú iparág cégei nem termelnek nyereséget.
Komócsin Sándor, 2018. július 31. kedd, 09:16
Fotó: Napi.hu

A magyarországi hajóipari vállalkozások legendás múltja alapján több tízmilliárdos piac is lehetne a hazai hajógyártás, ám tavaly összesen 145 cég foglalkozott itthon hajók és csónakok gyártásával, illetve javításával - írja a Világgazdaság. Együttes árbevételük 4,24 milliárd forint volt, nyereséget nem termeltek, miközben 379 főnek adtak munkát - derült ki a Nemzeti Cégtár adataiból.

Bár a hazai hajóipar elmúlt évi összesített bevétele jócskán meghaladta a 2016-ban mért 3,62 milliárdot, nem érte el a 2014-2015-ös 4,5-5,1 milliárdos szintet. A szektorban nincs milliárdos forgalmat lebonyolító vállalkozás, sőt a piaci szereplők 70 százaléka a százmilliós éves árbevételt sem éri el. Az összesített üzemi eredményük 2012 óta a 100-200 milliós nyereség és az ugyanekkora veszteség között hullámzik.

Az elmúlt öt évre visszatekintve évente öt-kilenc cégalapításra jutott 12-17 megszűnés, a felszámolási és a csődeljárások száma elenyésző volt.

A fotó forrása: balatonihajozas.hu

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

europeer, 2018.07.31 09:40

@europeer: folyt. köv, alcsin. :-)
Ma barom a vindóz, elugrott. Vagy turkál benne az ávh. :-))
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

europeer, 2018.07.31 09:38

Minden gyártás vergődik, ami magyar. Lásd IKARUS, RÁBA a bukott tűzoltó autókkal és a közös busztenderrel. És hadd ne soroljam a megszűnt régi gyárakat.
Vannak nagy folyóink, de nem használjuk ki azokat, mert tilos itt minden. Ha hajózni akarsz, ki kell menni külföldre, mert egy szaros kis motorcsónakot sem használhatsz a Dunán se, nemhogy a B
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html