Aggódik az it-cégek szövetsége a BKK-botrány miatt

Az Informatikai, Távközlési és Elektronikai Vállalkozások Szövetsége (IVSZ) sajnálatosnak tartja a T-Systems és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) e-jegy értékesítési projektje körül kialakult helyzetet. Arra hívják fel a figyelmet, hogy a piaci szereplők és az állami szervezetek közös érdeke a felkészülés a digitális átalakulásra, amihez párbeszédre van szükség.
Szepesi Anita, 2017. július 22. szombat, 20:29

Az IVSZ az MTI-hez szombaton eljuttatott közleményében megjegyezte azt is, hogy aggasztónak találja a szolgáltató hivatalos it-biztonsági protokoll szerinti feljelentését követő hatósági reakciót.

A szövetség rámutatott arra, hogy a digitalizáció nem egyszerű technológiai fejlesztéseket jelent, hanem újra kell alkotni a folyamatokat, ehhez pedig a jogszabályi háttérnek és a kapcsolódó gyakorlatoknak is fejlődniük kell. Ez ma még messze nem egyenletesen valósul meg - írták a Laufer Tamás elnök által jegyzett közleményben.

Az IVSZ kiemelte: az it-fejlesztéseket igénylő ügyfelek, a piaci szereplők és az állami szervezetek közös érdeke, hogy felkészülten és rugalmasan fogadják a digitális átalakulás napi kihívásait. Ehhez nemcsak a technológia ismeretére, de a folyamatos és intenzív párbeszédre is szükség van minden szereplő részéről.

Az IVSZ ebben a folyamatban támogat minden érintettet, és felajánlja szakmai segítségét a jogszabályalkotási folyamatban, illetve a felmerült témakörökben a terminológia tisztázásában.

A szövetség emlékeztet arra, hogy kifejezetten ilyen céllal jöttek létre a közelmúltban az olyan fórumok, mint az 5G Koalíció, az Ipar 4.0 platform vagy a Digitális Jólét Program 2.0 stratégia, hogy Magyarország gyorsan és eredményesen léphessen át a digitális gazdaság korszakába.

Kép forrása: Pixabay.com

HOZZÁSZÓLÁSOK