Hét Nagy Arany, 82 Arany és 30 Ezüst Díjat osztottak ki a Magyar Bormustra országos borverseny díjátadóján, a legjobbak közül hármat különdíjjal is elismert a verseny főtámogatója, a Tesco. (A díjazottak részletes listáját cikkünk végén találja.)

A rendezvényre 124 pincészet összesen 409 mintát nevezett, az elmúlt évek legnagyobb mintaszámú megmérettetésére 175 fehér- és 139 vörösbor érkezett. A 22 borvidékről a legtöbb mintát a villányi (50), kunsági (45) és szekszárdi (44) borászatok küldték. A 35 fős, többek között szakújságírókból és fiatal borászokból álló zsűri két napon át kóstolta és értékelte a mintákat, hogy kiválassza a legjobbakat.

A Nagy Arany, Arany és Ezüst díjak mellett kiosztották az alábbi elismeréseket is:

  • a legeredményesebb fiatal (35 év alatti) borász: Geszler Tamás (Geszler Családi Pincészet)
  • a legeredményesebb női borász: Gálné Dignisz Éva (Gál Szőlőbirtok és Pincészet)
  • a legeredményesebb nevező: Mészáros Borház.

Best buy, azaz a legjobb ár-érték arányú borok:

  • fehér - Bárdos és Fia Pincészet, Mátrai Chardonnay 2014
  • vörös - Csobor Pincészet, Agárdi Cabernet Sauvignon 2013

Tesco-különdíjat érdemelt három fajtagyőztes, aranyérmes bor:

  • Frittmann Testvérek, Irsai Olivér 2014
  • Gál Szőlőbirtok és Pincészet, Kékfrankos rozé 2014
  • Bock pince, Kékfrankos 2013

A Tesco a magyar beszállítók elkötelezett partnereként a borok esetében is folyamatosan arra törekszik, hogy minél több hazai termelőtől és gyártótól származó termék kerüljön a polcokra. Az áruházlánc borbeszállítóinak háromnegyede, az értékesített borok mennyiségének pedig 97 százaléka magyar volt tavaly. A vállalat a legnagyobb hazai borkereskedőként tavaly több mint 17 millió palack magyar bort értékesített áruházaiban. A társaság célja az, hogy a borkedvelők és minőségi borvásárlók tudják, ha kiváló minőségű, hazai termelőtől származó bort keresnek, azt a Tesco áruházakban megtalálják.

 

Az áruházláncnak kiemelten fontosak a minőségi hazai beszállítók, ezért az együttműködés részeként támogatja azt is, hogy a magyar borok minél jelentősebb exportlehetőséghez juthassanak. A Tescónak jelentős szerepe van a kelet-közép-európai borpiacon, hiszen az előző pénzügyi évben az áruházlánc által Csehországban, Lengyelországban, Szlovákiában és hazánkban lebonyolított összes borforgalmának 40 százaléka a magyarországi Tescókban zajlott le. A magyar, a cseh, a szlovák és a lengyel érdekeltség egységesített vezetésével, vagyis a Tesco Európa létrejöttével a magyar borászok előtt a nemzetközi piacok is megnyílhatnak. "Azon dolgozunk, hogy minél jelentősebb exportlehetőséghez juthassanak a legkiválóbb minőség hazai képviselői, ebben a legnagyobb segítséget elsősorban a minőségbiztosítás terén tudjuk nyújtani - fogalmazott Pirint János, a Tesco-Global Áruházak Zrt. beszerzési igazgatója. Hozzátette: olyan hosszú távú együttműködési és fejlesztési lehetőségeket kínálunk, amivel közösen elérhetjük a kitűzött célt, belépést a nemzetközi piacokra.

(Cikkünk megjelenését a Tesco támogatta.)

Kattintson a táblázatokra a nagyításhoz!

Kép: