Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Évtizedes történetet zár le a magyar Lidl a jövő héten: a boltlánc megnyitja ugyanis Buda két forgalmas csomópontjához - a Széll Kálmán térhez és a Batthyány térhez - közeli, Csalogány utcai üzletét.

Az itteni boltnyitás már több mint tíz éve napirendre került: a területet még 2009-ben vette meg a boltlánc az önkormányzattól, a telek egy tízezred részét később visszavásárlási joggal továbbadta az OTP Ingatlan Zrt.-nek. Első körben a társasház és a bolt létrehozására szóló engedélyeket visszadobta az illetékes kormányhivatal, feltehetően a plázastop miatt, amely szerint a legalább 400 négyzetméteres üzletek létrehozásához, megnyitásához hatósági engedélyre van szükség. Emellett a kerületi építési előírásoknak sem felelt meg az eredeti terv. Majd 2016-ban a korábbi tulajdonszerzése miatt az OTP-leánycég - nem pedig a Lidl - adta be az engedélyt, az üzlet alapterülete pedig papíron az eredeti 2348+2949 négyzetméterről 1960 négyzetméterre csökkent. Ez már alatta volt a kerületi építési szabályzatban szereplő 2000 négyzetméteres határnak és a plázastop sem tett keresztbe.

A Napi.hu szerkesztőségi blogja, a Buksza már tavaly szeptemberben rákérdezett, hogy a már majdnem nyitásra kész üzletet konkrétan mikor adják át. A boltlánc akkor közölte, bár a kivitelezés befejeződött, pontos időpont még nincs, a cég remélte, hogy a múlt év őszén ez összejön. Ehhez képest kis csúszással, de március 11-én, azaz jövő csütörtökön átadják az egységet, amely a környékbeli kisboltok mellett konkurenciát teremthet a Széna téri Mammutban lévő, valamint a Batthyány téri Sparoknak. A jövő csütörtökön egyébként a Lidl még egy boltot nyit. Utóbbit a főváros XXIII. kerületében - Soroksáron - a Haraszti úton. Cikkünk megjelenése utan egy olvasónk jelezte, hogy a Haraszti úti Lidl már korábban is működött, csak felújították, azaz nem egy új bolttal bővül a hálózat, hanem egy régi egység újranyitásáról van szó.

A három magyarországi diszkontlánc közül a Penny Marketnek van a legtöbb egysége országszerte, összesen több mint 220 boltja van a láncnak. A Lidl hálózata a Csalogány utcaival együtt már majdnem 190-nél tart, az Aldi - amely a magyar piacot 200-250 bolttal tekintené lefedettnek - közel 150 egységgel rendelkezik.