Emiatt is főhet a feje Karácsonyéknak

Megérte kitartania a BKV-nak a 3-as metró középső szakasza körüli konfliktusban, hiszen majd a felére faragta le a Swietelsky Vasúttechnika követelését. Ám még így is kérdés, honnan lesz pénze a fővárosi cégnek a kilencmilliárdos többletigény kifizetésére - írta a Világgazdaság.
Domokos László, 2020. december 28. hétfő, 07:03
Fotó: BKK

A tartalékkerettel együtt 9,5 milliárd forinttal emelkedhet az M3-as metróvonal alagút-rekonstrukciójára kötött szerződés szerinti összeg - jelentette be a BKV nemrégiben.

Ezt az összeget a fővárosi cég a Swietelsky Vasúttechnika Kft.-nek fizeti ki, amely a felek között a múlt héten született szándéknyilatkozat értelmében január 11-én megkezdi a munkálatokat a vonal középső szakaszán.

A karácsonyi fejlemény egy majd egy éve húzódó vitát zárhat le, amely alapvetően a Swietelsky Vasúttechnika 18,4 milliárdos többletigényéről szólt. Az alku véglegesüléséhez még hatósági jóváhagyás is szükséges.

A vita során BKV és a cég is engedett - az utóbbi többet -, így született meg az alku a 9,1 milliárdos többletköltség elszámolásáról, valamint arról, hogy a pótmunkák fedezetének biztosítására egy 5 százalékos tartalékkeret álljon rendelkezésre.

A BKV az egyezség kommunikálásakor előreszaladt: szerinte a középső vonalszakasz forgalomba helyezése 2023 januárjában várható. Csakhogy egyelőre még nem világos, hogy miből teremtik elő a Swietelsky Vasúttechnikának megígért pluszpénzt - állapított meg a napilap.

Az M3-as rekonstrukciója az 1,9 milliárd forintos tervezési díjon kívül összességében 217,4 milliárd forintba kerül. Ebből 172,7 milliárd uniós pénz, 44,7 milliárdot pedig a központi költségvetés finanszíroz.

A Világgazdaság információi szerint a projekten belüli átcsoportosításokkal legfeljebb 8,5 milliárd forint szabadítható fel, és már ez is csökkentheti az eredetileg tervezett műszaki tartalmat, de mintegy 1 milliárd forintnyi forrás még így is hiányozhat.

HOZZÁSZÓLÁSOK