Nagy bajban a magyar buszgyártó - nem sikerült leszállítani az új járműveket

Jelentős késésben van a magyar gyártású Modulo buszok leszállítása a BKV-nak. Harminc helyett eddig ötöt adtak át, de azok sem álltak még forgalomba - értesült a Népszava. A lap szerint az Ikarus Egyedi Autóbusz Gyártó Kft. a Volánoknak sem tudta teljesíteni a megrendeléseket.
Domokos Erika, 2018. április 17. kedd, 07:42
Fotó: Napi.hu

A BKV-nak már a harmincadik Modulo 168 d típusú csuklós buszt kellett volna megkapnia április 11-ig, de az Ikarus Egyedi Autóbusz Gyártó Kft. (IEAG) a határidő előtt mindössze öt járművet szállított le - írta keddi számában a Népszava, a cikket az MTI is szemlézte.

A késedelmes teljesítés miatt járművenként napi 150 ezer forintos kötbérre jogosult a megrendelő, de a BKV nem adott egyértelmű választ a lapnak arra, hogy érvényesíti-e kötbérjogosultságát. A gyártó nem adott új ütemezést. Azt az információt ugyanakkor megerősítette a közlekedési vállalat, hogy egy korábban elmaradt százmillió forintos kötbérkövetelés miatt már perben állnak a céggel.

A buszok értéke egyenként nettó 86 millió forint, a 30 darab beszerzésére nettó 2,6 milliárd forintot fordított volna a BKV, de az elmaradás miatt csak az elkészült öt darab árát fizette ki, és még ezek sem álltak forgalomba.

A Népszava szerint az IEAG-nak összesen 180 csuklós buszt kellett volna legyártania áprilisra, ebből a nagyobb tétel, 150 darab a Volánbusz megrendelése. A társaság nem reagált az azzal kapcsolatos megkeresésre, hogy kaptak-e a járművekből. A lap információi szerint a Volánoknak semmit se szállított eddig a buszgyártó.

A lap szerint nem csak a sajtóban, de műszaki szakmai körökben is minőségi kétségek merültek fel a típussal kapcsolatban, ezért a közlekedési vállalat felügyelőbizottsága független szakértői vizsgálatot rendelt el még januárban.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Bahnsteig_Eins, 2018.04.18 19:26

@matura: "legfeljebb egy multinál lehet összeszerelő üzem"

Tipikus példája vagy a kisebbrendűségi komplexussal küzdő rétegnek, amely természetesen végtelenül ostoba is. Ezt a réteget már Széchenyi is leírta, ezek mondják mindenre hogy "meglássák, ez nem fog menni", de azt persze nem mondják meg hogy mi az ami menne. Évtizedekig elláttuk a fél világot autóbusszal, 2013-ig Amerikába is exportáltunk buszokat, de mindez a magadfajta, kisebbségi komlexusos ostobát nem zavarja, csak kántálja hogy "meglássák, ez nem fog menni", "mi ehhez is hülyék vagyunk", stb. TE valószínűleg tényleg az vagy mindenhez, de ne vetísd másokra a kisebbrendűségi komplexusodat.

Ha ha ha
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

matura, 2018.04.18 09:12

@Bahnsteig_Eins: A magyaroknak a rendszerváltás idején megfontoltabban kellet volna viselkedni, nem fejest ugrani a semmibe, át kellett volna menteni a régiből a használhatót, nem ilyen széles gáborokra hazaárulókra bízni az ipar sorsát, kiönteni a gyereket is a fürdővízzel, akár a KGST darabjai életben tartásával, a TSZ-k megtartásával, ahogy kína megtudta csinálni. mostani ideológiai csőd magjai a nemzet életképtelenségét mutatja, az ország tulajdonképpen nem tud a monarchia szétverése után önálló életre kelni.
HUsz évután az uatobuszgyártás önállóan a semmiből nem építhető fel, legfeljebb egy multinál lehet összeszerelő üzem, ahogy az opel, vagy mercedes,
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

rotaryfun, 2018.04.18 06:46

Még szerencse a bajban hogy az állami támogatást viszont sikerült felvenni :)
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Bahnsteig_Eins, 2018.04.17 23:51

@atombandi: a magyarok tudnak jó buszt gyártani, nem csak Keletre, a fél világot ellátva, hanem Amerikába (Floridába, NABI) is, ezt évtizedeken keresztül bizonyítottuk. Más kérdés, hogy a fukar, kapzsi, kontár, hozzánemértő, de annál nagyobb pofájú privatizátor mutyimilliárdos, a munkavállalóit rabszolgának néző Szélesnek fognak-e éhbérért buszt gyártani, pláne jó buszt. Eddig úgy néz ki hogy nem, de a botrányos késés miatt feltehetően most kap 1-2 sallert a főnökeitől, aztán jobban megbecsüli magát, meg főleg a beosztottjait...

Ha ha ha ha ha
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

rotaryfun, 2018.04.17 22:21

Majd lesz mutyibusz. Az oroszok lefestik a régieket aztán újnak eladják :)
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html