Soha nem költöttek még ennyit street foodra Magyarországon

Egyre erősebb növekedést mutatnak a magyar streetfood-szektor: rekord mennyiségű terméket adtak el, megduplázódott az igény az utcai gyorsételekre. A hazai alapítású helyek már 20-30 százalékos forgalomnövekedést produkáltak idén.
Szabó Dániel, 2019. november 24. vasárnap, 09:26
Fotó: Napi.hu

Ismét sikeres évet tudhat magáénak a hazai utcai ételárusítás legnagyobb tömörítője, a Food Truck Show Hungary Kft.: 2019-ben összesen 280 rendezvénynapon, több mint 1 milló eladott termékkel és 250 food truckkal állt az eseményekre látogató milliós közönség rendelkezésére - állítja közleményében a társaság, amelynek idén 12 százalékos bevételnövekedést ért el.

A legsikeresebb food truckok, mint a Zing Burger, a Smokey Monkies vagy a Happy Churros forgalma az idei évben átlagosan 20-30 százalékos növekedést mutat, a kereskedők összesen pedig több mint 2 milliárd forintos forgalmat generáltak. Ebben nagy szerepe volt az olyan eseményeknek, mint a Food Truck Show-k a Kincsem Parkban, vagy az Andrássy úti Nemzetközi Street Food Fesztivál. Ezeken közel 100 millió forint értékben értékesítettek utcai gyorsételeket.

Az utcai rendezvények mellett megduplázódott a vállalkozás cateringforgalma is: idén kétszer annyian választották a food truckokat a hagyományos cateringgel szemben, ami összesen több mint 25 ezer eladott terméket és közel 200 ezer vendéget jelent.

Vad-Horváth Zoltán, a Magyar Street Food Egyesület elnöke és a Food Truck Show főszervezője azt mondta, a szervezetük célja az idei dinamikus bővülés után, hogy jövőre Magyarországon rendezzék meg a nemzetközi Street Food Európa-bajnokságot, amire a verseny főszervezői is nagyon nyitottak.

HOZZÁSZÓLÁSOK