Új buszok jönnek Budapestre

Huszonöt új alacsonypadlós, klimatizált, környezetbarát motorral felszerelt szóló autóbusz áll forgalomba májusban Budapesten.
MTI, 2015. április 28. kedd, 11:38
Fotó: Napi.hu

Dabóczi Kálmán, a BKK Zrt. vezérigazgatója a huszonöt busz keddi bemutatóján elmondta, hogy szolgáltatásbeszerzésnek köszönhetően állnak forgalomba az új járművek. A szolgáltatási keretszerződés 8+2 évre számított becsült értéke mintegy hetvenmillió forint. Májustól több lépcsőben állnak forgalomba az új buszok, amelyek alapvetően Dél-Budán közlekednek majd - közölte.

Dabóczi Kálmán elmondta azt is, hogy a buszüzemeltetési közbeszerzési eljárás eredményeként a későbbiekben összesen hetvenöt ilyen busz áll majd forgalomba, és így a BKK vonalain közlekedő buszállomány mintegy 65 százaléka alacsonypadlós lesz.

Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes arról beszélt, hogy Budapesten jelenleg 1350 busz közlekedik. A főváros célja, hogy a buszok kényelmesek és pontosak legyenek. További cél az, hogy a budapesti tömegközlekedési eszközök vonzó alternatívát jelentsenek az autós közlekedéshez képest - tette hozzá.

A közreadott sajtóanyag szerint az új MAN Lion's City A21 buszok a VT-Arriva Kft. üzemeltetésében közlekednek majd. Az első buszok május elsején állnak forgalomba.

Az új buszok az EURO 6 környezetvédelmi kategóriába tartoznak, vagyis fokozottan környezetkímélők. A járműveket olyan biztonsági rendszerrel látták el, amely megakadályozza, hogy az utast vagy a táskáját, kabátját odacsukja a záródó ajtó.

Az új autóbusz-üzemeltetési rendszer lényege, hogy a szolgáltatást megrendelő BKK Zrt. - a BKV Zrt. mellett, pályáztatás úján - megbíz egy-egy vonal vagy vonalcsoport üzemeltetésével magántársaságokat is, amelyeknek ehhez biztosítaniuk kell a szükséges új és környezetkímélő járműveket

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

unorti, 2015.04.29 15:31

@Abbe:
Nem volt versenyképes a méretnagyság , és az alkalmazott technológia miatt. Mivel a korszerű technológiák drágák, erre a szocializmusnak nem futotta. A gyártás folyamatosan épült le, a vége a csőd lett.


..ez így igaz is lehet ,de akkor miért nem volt jó hitel a privatizációhoz ,meg az új technikához ,hogy magyar kézben maradjon ??....mert a bankokat már az 92-93 -ban eladtuk ,90 %-ban külföldieknek !! .kinek lett volna érdeke egy erős-magyar -családi -vállalkozói réteg ???


..ez volt a komprádor -kollaboráns rendszerváltás !!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

matyi2010, 2015.04.29 15:24

Pluralista, 2015. április 28., kedd 21:56
"Mit gyárt a VW Magyarországon? "

Elsősorban Audit, de az Audi beszállítói melett közvetlen-közvetett VW beszállító szerintem több száz van, a nagyok (Continental, Bosch, Hankook) mellett kisebbek is :Thyssen Krupp (Bp),Brose (Kecskemét),Federal Mogul (Kunsziget), Trelleborg, Eismann, Freudenberg, Hellermann Tyton,SMR, Hajdú Autotechnika, Hirschmann, Nemak...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Pluralista, 2015.04.29 10:40

@rigolya: "Amint már 60%-ban USA-ban kell gyártani azt a buszt, amit amerikai közpénzből vesznek"

Igen. Tehát nem azért kell 60%-ban az USA-ban gyártani a buszt, mert versenyképesebb az USA gyár, jobb az ár/érték arány stb. stb. Hanem kizárólag csak azért, mert a buszt amerikai közpénzből veszik.

Forditsuk le ezt a fenti, magyar közpénzből vásárolt buszok beszerzésére. Hol a 60% magyar részarány?

Vagy az USA-ban jogos a 60% elvárás, nálunk nem? Miért nem?

Önmagának mond ellent 2 hozzászólásában, nem veszi észre?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Abbe, 2015.04.29 07:51

@rw2: " az antimagyarkodik, aki szerint minden szar ami magyar."


Ha az értékrendedbe ez fér bele, hidd azt, senki nem tiltja.
A gond részemről az, hogy a magyar kifejezést a legtöbb jobber minőségjelzőként használja. Biztos van olyan magyar termék ami megfelel a piac igényeinek, ezért piaca van veszik. De még nem láttam olyan "igazi magyart", aki csak azért vett volna meg egy terméket mert az magyar...Azért vette meg, mert árban, minőségben neki megfelelt.
Amennyiben mást tapasztal egy termékkel kapcsolatban odébb áll és másikat választ. Egy politikus mondta: a hazaszeretet a péztárcánál legtöbb esetben véget ér.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

rw2, 2015.04.29 00:27

@Abbe:
"Azt mondták nem kell a fejlesztéssel tökölni megveszik így is."
Szerintem ennek marhára semmi köze a múlt sérelmeihez, egyszerűen szocialista/kommunista gazdasági berögződés. Aki ehhez a múlt sérelmeit köti, annak az asszociatív képessége kb mint egy elszabadult hajóágyú működik...

"Szerinted mindenki antimagyar aki nem ért egyet a hurráoptimizmussal."

Óriási tévedés, fordítva: az antimagyarkodik, aki szerint minden szar ami magyar.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html