Újabb fontos lépést tett a kolozsvári önkormányzat a helyi metró létrehozása felé: elnevezték a majdani tömegközlekedési vonal 19 megállóját - adta hírül a Maszol. A szászfenesi végállomás a Mócföld (Țara Moților) nevet viseli majd, míg a Szamosfalva felőlit Egyesült Európának fogják hívni. A megállók egy része a felszínen található utca, tér, illetve városrész nevét viseli majd

A metrómegállók elnevezései a Környezetvédelmi Ügynökséghez benyújtott dokumentációban szerepelnek, amellyel az önkormányzat a környezetvédelmi engedély kibocsátásáért folyamodik. Ennek elkészítői úgy becsülik, hogy a metrónak köszönhetően 10 százalékkal csökkenni fog a levegőbe kerülő károsanyag-kibocsátás Kolozsváron, a súlyos közúti balesetek száma pedig öt százalékkal.

QP | Quality Placement

A beruházás költségeit 1,3-1,5 milliárd euróra becsülik, amire még rájön az áfa. A projektet uniós pénzből szeretnék finanszírozni. A munkálatoknak 2023 elején kellene elkezdődniük, s 2026 végéig be kell fejeződniük. Ez egy roppant szoros határidő, amit csak az indokol, hogy az országos újjáépítési terv keretében finanszírozott beruházásokat 2026 végéig be kell fejezni.

A 20 kilométeres metrószakasz megépítése elképesztő teljesítmény lenne romániai viszonylatban. A bukaresti Drumul Taberei metróvonal csupán 7,2 kilométer hosszú, azonban a közbeszerzési eljárás meghirdetése és a forgalom megindulása között 12 év telt el. A metró egyébként csúcsidőben, maximális járatsűrűség esetében irányonként 15 ezer utast szállíthat egy óra alatt. Ehhez a szerelvényeknek 90 másodpercenként kellene indulniuk.