Felpörgette az amúgy is emelkedőn lévő online kereskedelmet a koronavírus-járvány, a csomagküldő és internetes kiskereskedelem volumene közel 40 százalékkal nőtt éves szinten a Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint. Ehhez passzolnak a táplálékkiegészítőket, edzéshez szükséges eszközöket és sportruházatot Közép-Kelet-Európa 14 országában forgalmazó GymBeam webshopjának adatai is. 

A járvány hatására jelentősen megugrott a forgalom: tavaly 43 millió eurót - vagyis több mint 15 milliárd forintot - tett ki, ami majdnem a duplája az egy évvel korábbi 24 millió eurónak (8,4 milliárd forint). Míg a pandémia előtt a fehérjeporok voltak a legnépszerűbbek a GymBeamnél, a járvány során az edzőeszközök és vitaminok kerültek a fókuszba a közép-kelet-európai vásárlók körében. Az otthoni sportoláshoz szükséges kiegészítők forgalma például 355 százalékkal nőtt. Sokan keresték a különböző vitaminokat és ásványi anyagokat is, ezeknek a forgalma 142 százalékkal emelkedett. Csökkent a kereslet az olyan termékek iránt, amelyeket elsősorban az edzőtermek látogatói használnak: így kevesebb fogyott a zsírégetőkből, edzés előtti stimulánsokból, aminosavakból. Illetve a GymBeam enyhe, 5 százalékos visszaesést tapasztalt a különböző fehérjék, fehérjeporok esetében is, holott az értékesítés legnagyobb részét ezek a termékek teszik ki. A magyar webshopban egyébként összességében a rendelések száma közel 120 százalékkal nőtt tavaly éves összevetésben, az átlagos kosárérték pedig meghaladta a 12 ezer forintot. A magyar vásárlók közül pedig a többség, 54 százalék férfi.

A múlt évben tehát jelentős növekedést elérő cég ráadásul tavaly pénzt is kapott a további terjeszkedéshez: 2020 nyarán 6 millió euró tőkét vont be, az összeget a cseh és szlovák Crowdberry közösségi befektetésekre specializálódott platform és az állami tulajdonú Slovak Investment Holding (SIH) finanszírozta. A múlt év növekedés miatt a cég bővítette a létszámot: a Gymbeam közel száz új munkahelyet teremtettek tavaly, így jelenleg 250 embert foglalkoztat a cég. A cég 2021-ben 72 millió eurós bevétellel számol és mintegy 60 új alkalmazottal bővülne.