Abszurdnak tartom, hogy minden alkalommal, amikor a londoni Stanstedre repülök, a vonatút London belvárosába drágább, mint a repülőjegy - idézte a Financial Timesnak mondott szavait a The Guardian.

Michael O'Leary arra számít, hogy a magas olajárak és a környezetvédelmi díjtételek kombinációja középtávon 40 euróról 50-60 euróra emeli a Ryanair átlagos viteldíját.

Egyúttal kritizálta - és idiótának nevezte - a brit kormányt és az általa "katasztrófának" nevezett brexitet is, amely megakadályozta, hogy a légitársaságok könnyen toborozzanak európai munkavállalókat, ezzel súlyosbítva a nyári munkaerőhiányt.

A magyar kormány is így járt

Az utóbbi hetekben szokatlan, olykor szórakoztató párbeszéd kezdődött a magyar kormány és a Ryanair között, amely azzal indult, hogy a fapados cég közölte: a magyar légi közlekedésre július 1-jétől kirótt, extraprofitadónak nevezett többletterhet az utasokra hárítja. Erre válaszul, a kormány bejelentett egy fogyasztóvédelmi eljárást. Ez úgy tűnik nem ijesztette meg a másik nagy fapados céget, az EasyJetet sem, ugyanis magasabb viteldíjakat ígért a magyar utasoknak, illetve azt vetítette előre, hogy hazánk nemzetközi összeköttetései romlani fognak a plusz költségek miatt.

Így tett a Wizz Air is, egy nappal később közölték, hogy a júliusig megvásárolt jegyek esetében nem terhelik rá az extraprofitadót az utasokra, utána viszont igen.

Ismételten megszólalt a Ryanair vezére Michael O'Leary, aki egy a hvg.hu-nak adott interjújában olyanokat mondott, mint hogy "Nagy Márton egy komplett idióta" illetve, hogy "tudom, hogy végzett közgazdász, de mégis azt gondolom, hogy vissza kéne őt küldeni az iskolába, el is küldöm neki a „Közgazdaságtan tökfejeknek” könyvet, mert őt is tökfejnek tartom".

Erre a kormány nevében Nagy Márton úgy reagált, reméli, hogy „nem ilyen arroganciával kezelik az utasok problémáit, bár a kialakult gyakorlatuk nem túl empatikus a tapasztalatok szerint".

Több európai repülőtéren is problémák vannak

Folytatódnak a hetek óta tartó fennakadások több európai repülőtéren egyes légitársaságok és néhány helyen a földi kiszolgáló személyzet sztrájkjai, valamint műszaki problémák miatt – jelentették szombaton hírügynökségek

A Ryanair spanyolországi bázisú személyzete eddigi sztrájkjuk utolsó napján bejelentette, hogy júliusban folytatja a munkabeszüntetést: 12 napon nem fog dolgozni a tíz spanyolországi légikikötőben.

Az easyJet spanyol személyzete is kilenc napon át sztrájkol majd a hónapban. A két légitársaságnál dolgozók munkabeszüntetése miatt csak szombaton 15 járatot töröltek, és 175 késett az országban.

A párizsi Charles de Gaulle-repülőtéren pénteken kezdődött sztrájk, és emiatt az ottani járatok tíz százalékát törölték - derül ki az MTI összefoglalójából, amelyet a Hirado.hu idézett