Hónapok óta tartja már lázban a közvéleményt, hogy mivel saját fejlesztésű termékkel debütál a Xiaomi az elektromos autók piacán. A főleg az okostelefonjairól ismert kínai vállalat egyre több területen jelenik meg, az okosotthonokba szánt készülékektől a tévéken és táblagépeken át a laptopokig - ma már a világ harmadik legnagyobb hardvergyártójaként tartják számon.

A Xiaomi az Apple példáját követve fogott saját elektromos autó fejlesztésébe, az első modellt pedig már jövőre piacra dobnák. Nemrég már ki is szivárogtak az első – igaz nem túl jó minőségű fotók – az autóról. Az MS11-nek, más források szerint Modenának nevezett négyajtós villanyautó állítólag teljesen készen van, és hamarosan hivatalosan be is mutatják.  

 

Az MS11-ről annyit már mindenképpen tudni lehet, hogy átszámítva 14 millió forint körül alakul az ára Kínában.  Egy- és kétmotoros kivitel is készül majd és 354 lóerő lehet a legnagyobb teljesítménye a Xiaomi házon belül fejlesztett erőforrásának. Itt jön a képbe a magyar vonatkozás:

a 800 voltos akkumulátortechnológiát viszont a Magyarországon már ismert BYD, valamint a Debrecenben gyárat építő CATL biztosítja majd.

A Xiaomi első embere egy közelmúltban adott interjúban felvázolta, hogy milyen nagyívű tervei vannak az autóiparban.

Leu Jun vezérigazgató ugyanis nem kisebb célt tűzött ki a vállalat elé, mint azt, hogy a világ öt legnagyobb autógyártójának egyikévé váljon

- írja az ArenaEV cikke alapján a Zöld Pálya. A lap információi szerint Jun elismerte, hogy jelenleg körülbelül 6-7 évvel vannak lemaradva az országon belüli konkurenciától, azonban a cég szoftverfejlesztésben gyűjtött tapasztalatainak segítségével hamar ledolgozhatják a hátrányt.

Jun nem véletlenül bizakodó: egy autó tervezése során napjainkban már a szoftverfejlesztés jelenti az egyik legfontosabb területet. Ebből az előnyből pedig már a Tesla is jelentős előnyt kovácsolt, a többi autómárkához képest, de az sem a véletlen műve, hogy a Volkswagen egymilliárd dollárt fordított a szoftverfejlesztési képességei javítására.

A kínai cég Xiaomi Auto néven indította útjára autófejlesztő leányvállalatát, amelybe máris befolyt 439 millió dollárnyi befektetés, a kutatás-fejlesztési részlegre pedig több mint 2300 embert vettek fel. A cég elektromos autója jelenleg téli tesztelés alatt áll, ami azt jelzi, hogy a projekt gyorsabban halad a vártnál. Ennek ellenére Lei Jun szerint még legalább két évtizedre lesz majd szükség, hogy a vállalat elfoglalhassa a helyét a világ legnagyobb autógyártói között.

A cég azonban alaposan feladhatja a leckét a konkurenciának: a Xiaomi ugyanis azt ígéri, hogy az életünk digitális oldala tökéletesen integrálódik majd a hétköznapjainkba, az okostelefonoknak, okosotthonoknak és intelligens autóinak köszönhetően. A terjeszkedésben ráadásul további előnyt jelenthet, hogy a Xiaominak már most is komoly értékesítői és üzlethálózata, valamint marketinggépezete működik globálisan, ami sokat segíthet az érkező autó bevezetése során.