Javult a fogyasztói bizalom az USA-ban

A januári romlás után javult a fogyasztói bizalom az Egyesült Államokban - írja az MTI.
Szász Péter, 2019. február 26. kedd, 20:40
Fotó: Shutterstock

A Conference Board nonprofit gazdasági kutatóintézet kedden közölte, hogy a fogyasztói bizalmi index februárban 131,4 pontra ugrott fel a januári 121,7 pontról.

Az index 144,7 ponton tartja történelmi rekordját, ezt 2000 novemberében érte el.

A jelenlegi helyzet megítélésének almutatója 173,5 pontra emelkedett a januári 170,2 pontról. A fogyasztók rövid távú várakozásait tükröző alindex a januári 89,4 pontról 103,4 pontra nőtt, és javult a várható munkaerőpiaci helyzet megítélése is.

Az amerikaiak gazdaságba vetett bizalma három havi csökkenés után visszatért - mondta Lynn Franco, a Conference Board igazgatója az adatokat kommentálva. A fogyasztók kedvezően ítélik meg az üzleti és munkaerőpiaci feltételeket, és úgy látják, hogy folytatódik a gazdaság expanziója a következő hónapokban. Korábban negatívan befolyásolta a hangulatot a pénzpiacok bizonytalansága és a kormány működésének leállása.

A Conference Board mutatója a Michigan egyetem hangulatindexével együtt a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék a fogyasztás alakulását. A személyi fogyasztás az amerikai GDP mintegy 70 százalékát adja.

HOZZÁSZÓLÁSOK