Bob Dylan új vizekre evez: saját whisky-kollekciót dob piacra

Fejest ugrik a szeszesital üzletbe Boby Dylan. A neves amerikai énekes - aki nem mellesleg tavaly Nobel-díjaban részesült - a nevével fémjelzett Heaven’s Door nevű whiskeygyártó cégbe invesztált. A prémium italt gyártó vállalat jövőre jön ki az első Dylan termékekkel.
Szakonyi Péter, 2018. április 28. szombat, 19:59

Prémium whiskey-t gyártó cégben szerzett részesedést Bob Dylan - írja a The New York Times. A veterán amerikai énekes - aki egyébként a napokban éppen Európában turnézik - egy régi rajongójával Marc Bushalaval hozott létre közös céget nemes bourbon whiskey gyártására. A cég neve Heaven's Door (magyarul Mennyország kapuja), Dylan egyik legsikeresebb dalára utal.

Bob Dylan nem csak nevét adja a vállalkozáshoz, de valódi résztulajdonosa is a cégnek, amibe 35 millió dollárt fektettek társaival. Az idén 76 éves sztár George Clooney filmszínész példáját követheti, aki a szeszesital piac tequila ágában próbált szerencsét - nem is sikertelenül. Casamigos nevű tequila márkáját a Diageo italgyártó óriás a közelmúltban vásárolta meg 1 milliárd dollárért.

A Heaven's Door whiskey reklámját már el is készítették: a művész szmokingban ücsörög egy homályos bárban, kezében egy viszkis pohárral - számol be a The New York Times hétvégi kiadása.

A Dylan-féle ital első szériáját még bérgyártásban készítették egy coloradói lepárló üzemben, de a nagyüzemi előállítás már saját szeszgyárban történik majd. A különleges ízekről Dylan szakértelme is gondoskodik majd, az egyik érlelt whiskeyhez használt zabot például Franciaországból importálják.

A Heaven's Door limitált kiadású, 25 éven át érlelt itókája jövőre jelenik meg az amerikai piacon. A Dylan által tervezett kerámia palack darabja 300 dollárba kerül majd. A Heaven's Door hagyományos érlelésű italai 50-80 dollárba kóstálnak majd palackonként.

Dylan egyébként soha nem vetette meg a reklámipart. Nevével egy sor terméket, többek közt Chrysler autót, Chobani joghurtot, Pepsi kólát és IBM számítógépet is reklámoztak már.

Boom a Whiskey piacán
Igazi boom van az amerikai whiskey-piacon. Az elmúlt öt évben 52 százalékkal nőtt a különféle whiskey-k eladása az USA-ban, ahol több mint 20 ezer féle whiskey-t árulnak a boltokban. A Distilled Spirits Council felmérése szerint 2017-ben 3,4 milliárd dollárért értékesítettek a nemes italból az Egyesült Államokban.

Képünk forrása: AFP Photo/Boris HORVAT

HOZZÁSZÓLÁSOK