Tovább folytatódik a Lidl vesszőfutása - bepöccentek a lengyelek

Nem nyugodtak bele a lengyel fogyasztók abba, hogy a Lidl visszavonta a saját márkás termékeire meghirdetett kedvezményes akcióját. A fogyasztóvédelemhez fordultak arra panaszkodva, hogy a reklámhadjáratot nem lehetett volna azonnal hatállyal megszüntetni.
Barabás Júlia, 2016. november 20. vasárnap, 13:47
Fotó: Napi.hu

A lengyel fogyasztóvédelmi hivatalhoz folyamatosan érkeznek a panaszok azzal kapcsolatban, hogy a Lidl üzletlánc váratlanul visszavonta "Ügyesen és olcsón" című akcióját.  Az október végén indított reklámkampány keretében a vásárlók visszavihették a bolt saját márkás termékeit, ha azokkal elégedetlenek voltak, elég volt a számlát és az üres csomagolást bemutatni.

A német diszkontlánc azért állította le az akciót, mert néhányan ingyen ebédre használták fel a lehetőséget. Nagy bevásárlások után kosárnyi áru csomagolását vittek vissza azzal, hogy nem ízlett nekik, miközben a termékek nagy részét elfogyasztották.

A boltok kénytelenek voltak visszafizetni a pénzt, miközben nem mellesleg a reklamálók hosszú időre lefoglalták a pénztárakat, bosszantva a többi vásárlót.

Itt a vége

A Lidl november elején úgy döntött, azonnal visszavonja a hónap végéig meghirdetett akciót. A gond azonban az, hogy a cég ezzel vélhetően megszegte a reklámkampányok egyik szabályát. Eszerint ha egy ilyen akció meghirdetője menet közben változtatni akar a kampány feltételein, akkor arról a vevőket hét nappal korábban értesítenie kell. A Lidl akciójának szabályai között nem volt olyan pont, amely lehetővé tette volna annak azonnali befejezését.

Erre hivatkoznak azok, akik a folytatást követelő beadványaikkal megrohamozták a fogyasztóvédelmi hatóságot. A hivatal úgy döntött, hogy felkéri a Lidlt, magyarázza meg az akció bevezetésének és visszavonásának alapelveit és szabályait. Az így szerzett információk birtokában elemzik a helyzetet, miközben folyamatosan tájékoztatják a közvéleményt a dolgok állásáról.

Nagy bukta

Egyes szakértők úgy vélik, hogy a meghirdetett reklámkampány szabályait szó szerint kell érteni, tehát jogtalan volt az akció befejezése minden figyelmeztetés nélkül. Mások azzal érvelnek, hogy nem betű szerint kell értelmezni a kampánnyal kapcsolatos tájékoztatást - a cég saját érdekének védelme érdekében jogosan lépett fel trükkös vevőivel szemben.

Az egyik elemző a Gazeta Wyborczában azt fejtegette, hogy a váratlan körülmények miatt nagy pénzügyi veszteség fenyegette a kiskereskedőt, ezért lehetséges, hogy nem lesz következménye az akció szerencsétlen visszavonásának, hiába kifogásolja a vásárlók nagy része a Lidl lépését.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

tarTosPista, 2016.11.21 09:06

A lengyelek is megzakkantak. orbánt támogatják, és ingyen akarnak zabálni a bolti készletből.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html