A mobilvásárlók döntöttek - csökken az Apple piaci részesedése

Az okostelefonokat 2007-ben divatba hozó Apple csillaga kezd leáldozni a mobilpiacon: a készülékeik hardver szempontjából már évek óta le vannak maradva a konkurenciához képest, és ez már az eladásokon is meglátszik - hívta fel a figyelmet a 24.hu.
Domokos Erika, 2019. augusztus 19. hétfő, 07:20
Fotó: Pixabay

A Canalys piackutató cég jelentése szerint 2019 második negyedévében Európában 22,4 százalékról 18,8 százalékra olvadt az Apple piaci részesedése, ami csak a harmadik helyre elég, de világszinten még ennél is rosszabbul áll a vállalat szénája.

Az IHS legújabb felmérése szerint az április és június vége közti időszakban az Apple mindössze 35,3 millió készüléket szállított le, ami 11 százalékos piaci részesedést jelent, és hiába rendelkezik hasonló aránnyal a kínai Oppo, ők 36,2 millió mobilt juttattak a piacra, ezzel globálisan a negyedik helyre szorították vissza az amerikai gyártót. Az első két helyen ugyanakkor világszinten is az a helyzet, mint Európában: továbbra is a Samsung a legnagyobb mobilgyártó 23 százalékos piaci részesedéssel (71 millió készülékkel), a dél-koreai céget pedig a Huawei követi, ami az amerikai szankciók ellenére is képes volt megtartani a második helyet, 18 százalékos részesedéssel, 59,1 millió leszállított készülékkel - írta a 24.hu.

A harmadik negyedévben jó eséllyel ez a feloszlás nem fog jelentősen változni, a kérdés az, hogy az ősszel érkező új iPhone termékcsaláddal az Apple képes lesz-e visszaszerezni a harmadik helyet az év végére - jegyzi meg a cikkíró.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

na4, 2019.08.21 09:34

Kár lenne temetni az Apple-t.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html